een onvoorzichtig paard voorzichtig maken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:58

Joolien schreef:
Moeni11 schreef:
Of onervarenheid of gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Dat hoeft helemaal niet. Mijn paard was dat ie jong was ook heel onvoorzichtig op het hout, nu 3 jaar later raakt ie het hout bijna niet meer aan en springt ie super rond. Dus nee, dat gaat niet op.
Ik zie de link onervaren - kwaliteit ook niet.

dan is het toch onervarenheid. Dat zei moeni ook, als het niet de onervarenheid, onbalans of slappigheid is, dan is het gebrek aan kwaliteit. Mits er een fatsoenlijke ruiter op zit natuurlijk.

Wat bedoel je met de link onervarenheid-kwaliteit?

Anoniem

Re: een onvoorzichtig paard voorzichtig maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:01

Haha moeilijk uit te leggen Bianc. Maar een paard kan wel kwaliteit hebben maar door onervarenheid dat nog niet laten zien. Dus ik vind niet dat als een paard onervaren is, dat ie dan per definitie geen kwaliteit heeft.
Snappie :+

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:27

nee klopt, ik heb ook vaak genoeg staan kijken van een jong paard dat het spelleke in eens is gaan begrijpen.
Maar toch zie je dan vaak wel iets van een goede reflex. Ze maken dan gerust 3 of 4 fouten, eerst voor, dan achter, weer voor en dan springen ze een keer goed. Zulke letten dan ook goed op als er balken op de grond liggen, ze remmen af, kijken naar beneden en proberen iets mafs te doen om er overheen te komen, maar in hun onhandigheid raken ze dan toch de balken.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:30

Joolien schreef:
Haha moeilijk uit te leggen Bianc. Maar een paard kan wel kwaliteit hebben maar door onervarenheid dat nog niet laten zien. Dus ik vind niet dat als een paard onervaren is, dat ie dan per definitie geen kwaliteit heeft.
Snappie :+

Maar dat staat er ook niet he!
Er staat: Of onervarenheid.............zo niet, dan geen kwaliteit. Maar niet en en!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:50

mijn paard was toen hij jong was ook onvoorzichtig en nu laatste tijd is die meer voorzichtiger geworden. we hebben ook gemerkt dat die bij lage sprongen alles meeneemt en bij hoge sprongen niet. misschien moet je eens proberen met hogere sprongen.

ook een tip is om een deken of zeil of iets raar op de sprong leggen waardoor uw paard dat eng zou vinden en hoger erover gaat

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:19

Hoe oud is dit paard?

Dus als ik het goed begrijp springt hij ook altijd balken af bij het vrijspringen, zonder de sprong erna niet echt een reactie te geven? Dan zou ik gaan dressuren met dit paard.. Dat zou ik toch doen. Een gebrek aan respect is altijd moeilijk op te lossen. Heb je dit paard gekocht voor de springsport of heb je hem zelf gefokt?