ik ben stiekem bang!! please help? nog 2 nachtjes.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:56

WAAROM ga je in hemelsnaam???
Meid het is al hartstikke knap van je dat je weer in het zadel gegaan bent na jouw ervaring, daar verdien je al een medaille voor. Waarom doe je het jezelf aan om die spanning op te zoeken en die rottige roddelaars te gaan voeden??

Rij en geniet VOOR JEZELF.
Laat de rest lekker hun eigen rottige dingetje doen.

Laat je niet gekmaken door groepsdruk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:57

russel schreef:
Dat mensen naar praten is nou eenmaal in de paardenwereld, die jaloezie is zo groot, lekker laten staan die mensen.

Vraag aan je ouders of je een paar privelessen mag en dan op een moment dat je weet dat die mensen er niet zijn, of wel wat kan jouw dat schelen. Dat je kan rijden is toch duidelijk? Alleen nu moet je weer na een zeer ernstig ongeluk en met priveles zal je meer vertrouwen hebben.

Dat hoeft iemand van 33 niet ;)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 09:58

russel schreef:
Dat mensen naar praten is nou eenmaal in de paardenwereld, die jaloezie is zo groot, lekker laten staan die mensen.

Vraag aan je ouders of je een paar privelessen mag en dan op een moment dat je weet dat die mensen er niet zijn, of wel wat kan jouw dat schelen. Dat je kan rijden is toch duidelijk? Alleen nu moet je weer na een zeer ernstig ongeluk en met priveles zal je meer vertrouwen hebben.

ahum...ik ben 33 ;)

wijzig ; dat is net al geplaatst haha ik kan het wel vragen hoor, maar vermoedt dat ik dan toch zelf de rekening krijg........:)
Laatst bijgewerkt door Ra_chel op 28-09-10 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:58

Ja sorry, had mijn post al aangepast..... :o

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:05

Sonja schreef:
WAAROM ga je in hemelsnaam???
Meid het is al hartstikke knap van je dat je weer in het zadel gegaan bent na jouw ervaring, daar verdien je al een medaille voor. Waarom doe je het jezelf aan om die spanning op te zoeken en die rottige roddelaars te gaan voeden??

Rij en geniet VOOR JEZELF.
Laat de rest lekker hun eigen rottige dingetje doen.

Laat je niet gekmaken door groepsdruk!

waarom ga ik in hemelsnaam?
daar heb ik over nagedacht , en dat is omdat ik voorheen met heel veel plezier meereed in de les, en het een leuke lieve instructrice is , en omdat het altijd goed is om te leren.en het is fijn om 1xpw binnen te kunnen rijden,zeker met de winter in aantocht.
het gaat hier overigens om een les van de vtr(eigen rijvereniging) waar een eigen instructrice bij is , en de manegebak is afgehuurd.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:05

Allereerst vind ik het echt ontzettend knap dat je weer op ben gestapt. Zelf heb ik 2 jaar geleden ook een ernstig ongeluk gehad, maar nog niet de ballen gehad om weer op te stappen. (kan nu ook even niet, ben hoogzwanger). Ik hoop het binnen een jaar weer op te pakken, maar ik vrees met grote vrezen.

Rijd lekker voor jezelf! Dat geroddel heb je niets aan. Ik zou dolgelukkig zijn als ik gewoon weer kon rijden. Laat ze stikken en rijd gewoon mee in die les alsof er niks aan de hand is. Je rijd een jong paard, dus daar moet je ook even je vertrouwen naar toe stralen, anders gaat het inderdaad niet zoals jij wilt.

Beslis voor wie je rijd, voor jezelf? Niks aan de hand dan, gewoon lekker doen.
Rijd je om je voor hun te bewijzen? Niet doen, niet die les in gaan.. want dan gaat het verkeerd.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:49

ja ik snap wel heel goed dat het juist moeilijk is als mensen waarvan je dacht dat het je vrienden waren zo vals blijken te zijn.
Daar is toch een spreekwoord/gezegde voor; met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. :n
Lastig hoor hoe daar mee om te gaan, misschien kun je ze er ooit mee confronteren maar aan de andere kant dan krijg je waarschijnlijk toch een antwoord waar je niks mee kan.
Vriendelijk lachen en ze niks meer vertellen.
Er zijn ook genoeg mensen die wel normaal doen maar omdat die vaak niet zo'n schreeuwbek hebben vallen ze minder op.

Macholover19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:42

Wat stoer dat je were gaat beginnen! Als ik jou was, zou ik eerst privéles nemen,om rustig te wennen en desoonds ga je het hele uur stappen,kan jou het wat schelen! T is al hele erg knap dat je er gwn weer op gaat!.... daarna groeples proberen,maar ik zou niet bij die mensen gaan rijden die achter je rug om over je praten,laat hun gwn , het is jou les hoor jij hoeft echt niets te bewijzen!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:41

Macholover19 schreef:
Wat stoer dat je were gaat beginnen! Als ik jou was, zou ik eerst privéles nemen,om rustig te wennen en desoonds ga je het hele uur stappen,kan jou het wat schelen! T is al hele erg knap dat je er gwn weer op gaat!.... daarna groeples proberen,maar ik zou niet bij die mensen gaan rijden die achter je rug om over je praten,laat hun gwn , het is jou les hoor jij hoeft echt niets te bewijzen!

Of je leest het topic even......

TS, heb je al een beslissing gezet? Ga je het doorzetten? Ik maak wel en beetje op uit je posts dat je wel heel graag wilt, nou, dan moet je er gewoon voor gaan!

Rena100

Re: ik ben stiekem bang!! please help? nog 2 nachtjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:52

Mensen zijn maar rare wezens eigenlijk...Dat emoties zo erg kunnen meespelen, vreemd eigenlijk.

Maar is er ook een mogelijkheid om buiten de lessen om in de binnenbak te rijden? Dan zou je paardje er alvast aan kunnen wennen en wanneer dat goed gaat, dan hoef je alleen nog maar de drempel voor jezelf te zetten. Verder klinkt het makkelijker gezegd dan gedaan, maar je hoeft echt niets te bewijzen. En ik denk dat als je er eenmaal bent, het allemaal ook wel meevalt, helemaal als de mensen die achter je rug om praatten, er niet meer zijn. Kop op! Gewoon gaan met die banaan ;P

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 20:20

Abeltje77 schreef:
Macholover19 schreef:

Of je leest het topic even......

TS, heb je al een beslissing gezet? Ga je het doorzetten? Ik maak wel en beetje op uit je posts dat je wel heel graag wilt, nou, dan moet je er gewoon voor gaan!

ik heb de beslissing genomen ; morgenavond rij ik mee in de les!
ik ga ervanuit dat ik het best even moeilijk zal hebben, en dat het ook best confronterend zal zijn , maar het is me al gelukt om helemaal zelf mijn angst om paard te rijden te overwinnen, en als ik er goed over nadenk dan was dat heftiger dan dit.
ik heb geknokt om te blijven leven, en ik heb geknokt om er weer bovenop te komen(volgens de artsen zou ik pas rond dec.2010 weer redelijk gerevalideerd zijn) en ik heb geknokt om weer op het paard te kunnen en te durven.......en dat ga ik nu weer doen!
ja ik ben zenuwachtig, ja ik ben bang om te falen, maar oh oh oh ik rij zo graag....dus JA IK GA ERVOOR!!
(zeg ik nu ik me even heel sterk voel...morgen zal t wel even moeilijker zijn...)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:24

Heel goed!!! Toppertje! En laat weten hoe het is gegaan heah ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:34

Wat verschrikkelijk stoer dat je na zo`n zware klap toch weer bent gaan rijden!! Ik snap ook heel goed dat je op zich ook weer lekker in een groep mee wil gaan rijden. Als ik jou was.. :D dan zou ik bij binnenkomst al zeggen "nou, verwacht niet teveel van mij vandaag, paard is nog jong en we kunnen net goed en wel lekker de bak door rijden". Dan weten ze dat allemaal meteen, en hoef jij je daar in ieder geval niet druk om te maken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:25

Hee, hartstikke goed! Geeft virtuele schouderklop (en nog duwtje in de goede richting als dat morgen toch nodig mocht zijn :D).

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:23

Stoer man TS, je moet ook maar een beetje denken: je hebt nu ZOVEEL meegemaakt, je hebt letterlijk moeten overleven, en dan zou je je nu nog laten imponeren door een stelletje manegetrutten? Kom op hee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:24

Stoer, maar denk aan je gezondheid!

Als het mensen zijn die je gevraagd hebben te komen die je niet teleurgesteld hebben, kan je nog beslissen om wel te gaan maar nog niet te rijden. Hoe is je paard momenteel, niet te fris?

Ik denk dat je nl als eerste keer gewoon een half uurtje moet gaan stappen en kijken hoe je lijf er op reageert.

Laat je niet gek maken door mensen die niet verder dan hun neus lang is kijken en gewoon meegaan in de hype op je rijvereniging.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:17

Hoe is het gegaan?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:22

nou hier dan de up-date over hoe het gegaan is;
het ging GOED!!!
had gelijk met de instructrice afgesproken dat er geen verwachtingen waren, en zij zei ook gelijk ; dit is iets waar je zelf even doorheen moet, ik hou je in de gaten maar laat je even je eigen ding doen.
en dat heb ik gedaan, en na 20 minuutjes lukte het me om te ontspannen en daarna lukte het me ook om "echt te rijden".
uiteindelijk was ik moe , voldaan , en oh zo trots!!! heb er even een traantje bij weggepinkt hoor.....mn hubbie stond in de bak aan de kant mee te glunderen dat het zo goed ging.
ik durfde mn maatje te vertrouwen, en hij vertrouwde mij , en samen hebben we het toch maar mooi gedaan!!!! (en t ging eigenlijk nog best goed ook! in elk geval ver boven verwachting)

dankjullie wel voor jullie steunende woorden!!!

ArienaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:50

KLASSE _/-\o_

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:32

SUPER

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:22

Toppertje!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:12

rachel_j schreef:
nou hier dan de up-date over hoe het gegaan is;
het ging GOED!!!
had gelijk met de instructrice afgesproken dat er geen verwachtingen waren, en zij zei ook gelijk ; dit is iets waar je zelf even doorheen moet, ik hou je in de gaten maar laat je even je eigen ding doen.
en dat heb ik gedaan, en na 20 minuutjes lukte het me om te ontspannen en daarna lukte het me ook om "echt te rijden".
uiteindelijk was ik moe , voldaan , en oh zo trots!!! heb er even een traantje bij weggepinkt hoor.....mn hubbie stond in de bak aan de kant mee te glunderen dat het zo goed ging.
ik durfde mn maatje te vertrouwen, en hij vertrouwde mij , en samen hebben we het toch maar mooi gedaan!!!! (en t ging eigenlijk nog best goed ook! in elk geval ver boven verwachting)

dankjullie wel voor jullie steunende woorden!!!

Waaw... dat vind ik echt écht tof voor je. +:)+

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 07:16

Wat een overwinning en wat een gevoel geeft dat he? Gefeliciteerd!!!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:51

Helemaal toppie! Weer een overwinning erbij! Op naar de volgende les :j Je zal zien dat het steeds makkelijker gaat!
Helemaal super duper geweldig top gedaan! :=

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 17:25

dankjulliewel!!!!!!!!!