Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
russel schreef:Dat mensen naar praten is nou eenmaal in de paardenwereld, die jaloezie is zo groot, lekker laten staan die mensen.
Vraag aan je ouders of je een paar privelessen mag en dan op een moment dat je weet dat die mensen er niet zijn, of wel wat kan jouw dat schelen. Dat je kan rijden is toch duidelijk? Alleen nu moet je weer na een zeer ernstig ongeluk en met priveles zal je meer vertrouwen hebben.
russel schreef:Dat mensen naar praten is nou eenmaal in de paardenwereld, die jaloezie is zo groot, lekker laten staan die mensen.
Vraag aan je ouders of je een paar privelessen mag en dan op een moment dat je weet dat die mensen er niet zijn, of wel wat kan jouw dat schelen. Dat je kan rijden is toch duidelijk? Alleen nu moet je weer na een zeer ernstig ongeluk en met priveles zal je meer vertrouwen hebben.

Sonja schreef:WAAROM ga je in hemelsnaam???
Meid het is al hartstikke knap van je dat je weer in het zadel gegaan bent na jouw ervaring, daar verdien je al een medaille voor. Waarom doe je het jezelf aan om die spanning op te zoeken en die rottige roddelaars te gaan voeden??
Rij en geniet VOOR JEZELF.
Laat de rest lekker hun eigen rottige dingetje doen.
Laat je niet gekmaken door groepsdruk!
Macholover19 schreef:Wat stoer dat je were gaat beginnen! Als ik jou was, zou ik eerst privéles nemen,om rustig te wennen en desoonds ga je het hele uur stappen,kan jou het wat schelen! T is al hele erg knap dat je er gwn weer op gaat!.... daarna groeples proberen,maar ik zou niet bij die mensen gaan rijden die achter je rug om over je praten,laat hun gwn , het is jou les hoor jij hoeft echt niets te bewijzen!
Abeltje77 schreef:Macholover19 schreef:Wat stoer dat je were gaat beginnen! Als ik jou was, zou ik eerst privéles nemen,om rustig te wennen en desoonds ga je het hele uur stappen,kan jou het wat schelen! T is al hele erg knap dat je er gwn weer op gaat!.... daarna groeples proberen,maar ik zou niet bij die mensen gaan rijden die achter je rug om over je praten,laat hun gwn , het is jou les hoor jij hoeft echt niets te bewijzen!
Of je leest het topic even......
TS, heb je al een beslissing gezet? Ga je het doorzetten? Ik maak wel en beetje op uit je posts dat je wel heel graag wilt, nou, dan moet je er gewoon voor gaan!
dan zou ik bij binnenkomst al zeggen "nou, verwacht niet teveel van mij vandaag, paard is nog jong en we kunnen net goed en wel lekker de bak door rijden". Dan weten ze dat allemaal meteen, en hoef jij je daar in ieder geval niet druk om te maken. rachel_j schreef:nou hier dan de up-date over hoe het gegaan is;
het ging GOED!!!
had gelijk met de instructrice afgesproken dat er geen verwachtingen waren, en zij zei ook gelijk ; dit is iets waar je zelf even doorheen moet, ik hou je in de gaten maar laat je even je eigen ding doen.
en dat heb ik gedaan, en na 20 minuutjes lukte het me om te ontspannen en daarna lukte het me ook om "echt te rijden".
uiteindelijk was ik moe , voldaan , en oh zo trots!!! heb er even een traantje bij weggepinkt hoor.....mn hubbie stond in de bak aan de kant mee te glunderen dat het zo goed ging.
ik durfde mn maatje te vertrouwen, en hij vertrouwde mij , en samen hebben we het toch maar mooi gedaan!!!! (en t ging eigenlijk nog best goed ook! in elk geval ver boven verwachting)
dankjullie wel voor jullie steunende woorden!!!
Je zal zien dat het steeds makkelijker gaat!