lichtrijden vanuit je knieen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re: lichtrijden vanuit je knieen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:58

ik kom er net tijdens het buitenstappen achter dat ik in stap heel los zit met m'n knieen, omdat heel m'n benen er ontspannen bij hangen. In draf liggen m'n knieen heel licht tegen het zadel.

@ateo: je zou kunnen proberen er een aantal x rijden alleen maar aan te denken, niet bezig zijn met paardrijden, maar even alleen aan je knieen denken. Belangrijk daarbij is, dat je heel je been, van je billen tot je tenen, kunt ontspannen. En duidelijk been gaan geven met het onderste deel van je been en niet met je hak.
In het begin zal het heel stom aanvoelen, maar uiteindelijk ga je er wel beter van zitten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:03

je been hoort idd ontspaannen af te hangen en je knie aan je zadel houden komt [als het goed is ]uit de positie\ligging van je been ,niet door een aanspanning van je spier. als dat wel zo is zit je met een gesloten bovenbeenspier en hou je dus je paard continu tegen terwijl je je zelf omhoog drukt terwijl je juist om\in je paard wil zitten.
ik heb gister ook even zitten voelen en het lichtrijden is een mechaniek\handigheid vanuit de opgooiende beweging van je paard met een steun moment van mijn stijgbeugels en ik hoef er geen steun van de knie bij...en ja zonder stijgbeugels ga je het uit je knie halen ,ergens anders kun je niet leunen ;)

wilma_b

Re: lichtrijden vanuit je knieen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:55

Dat is het precies, ik rijd met een gesloten bovenbeenspier en heb inderdaad het gevoel dat ik hem continu tegenhoud. Heel vervelend, want hij wil dus wel voorwaarts zijn, maar kan het niet. Oh, wat erg. Zit ik hem te pushen, terwijl dat niet nodig is. Vanavond heb ik weer les en dan zal ik er eens extra op letten. Bedankt voor de tip, schoentje.