Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xTammyy schreef:Ik heb vandaag zn hoeven heel goed bijgevijld en hij liep geweldig vandaag, geen getik tegen zn eigen benen, en we hebben ook heel erg hard gedraafd over de straat, het ging heel goed en hij tilde vandaag wel zn hoeven omdat ik erg actief bezig was en daardoor is er bijna niks af!
en nee ik heb niet zo'n cursus gedaan, ik heb het van een vriendin geleerd die wel een cursus heeft gedaan, een paard heeft met HELE goede hoeven en die doet dat al 5 jaar zo en heeft nog nooit hoefproblemen gehad.
En nee ik laat geen traditionele smid komen omdat die een hele andere kijk op de hoeven hebben dan ik, natuurlijk is het beste want bij paarden in de natuur komen nooit hoefproblemen voor, omdat ze anders veelste vatbaar zijn voor roofdieren.
En nogmaals, ik wil GEEN ijzers, dat gaat tegen mijn principes in en heb vandaag ook gezien dat het helemaal niet nodig is, want ik heb in kei harde draf over de weg gedraafd, hij kon het paard van mijn vriendin bijhouden terwijl die in snelle galop zat dus ja
xTammyy schreef:Ik hou m inderdaad zo natuurlijk mogelijk, waardoor ie sterke hoeven heeft. hij heeft een uitloop stal met en zandbak en stenen en een wei waar ie het hele jaar dood in kan. de drink bak staat op de stenen dus moet ie eerst de wei uitlopen, door het zand en dan over de stenen, zo legt ie wel wat kilometers af op een dag.
alleen hoop niet dat hij er elke dag honderden doden sterft 
eef_juh schreef:vind het goed dat je je paard natuurlijk houdt maar vergeet niet dat vroeger (1000 jaar terug ofzo) de paarden gehard waren, ze hadden sterke hoeven om de simpele reden dat paarden met zwakke hoeven gwn sneller stierven 'survival of the fittest'. Nu, zeker in de laatste eeuw worden paarden gefokt naar hun uiterlijk, hoe ze lopen, prestatie, men fokt niet langer naar goede hoeven, geharde paarden. Daar kan je niets aan veranderen dat is gwn zo en je moet daar altijd bij stilstaan. Mijn paard heeft ook zwakke hoeven, wou het toch eens zonder ijzers proberen en dat liep goed fout, stonden snel weer ijzers onder, want mijn paard was zo gwn beter af.
cinny1 schreef:Dus omdat iedereen het zegt, is het ook meteen waar. ja ja, dus als iedereen zegt dat je in de sloot moet springen doe je dat ook? Wat een flauwekul zeg.
Inentingen, chiropractor..... die hebben de paarden in het wild ook veel ja. Is heeeel natuurlijk.