@Miss_Malfoy: op dit moment heb ik helemaal geen paard meer om te rijden en om dan een boomloos zadel aan te schaffen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)Rena100 schreef:@ Blabla: de eigenaresse van het paard kan wél blijven zitten, maar ik dus niet...dus ik wil gewoon weten waar dat aan ligt en dan het probleem oplossen zeg maar....

Vienna2007 schreef:Kijk eens naar het filmpje. Als je gaat zitten, hoe hard je neerkomt in het zadel.... Maakt niet uit, aldoende leert men.

Neem zitlessen, verbeter je balans. En probeer erachter te komen bij je bijrijdpaard wanneer hij wegschrikt. Zoek naar aanwijzingen. Ik voel het ook gewoon aan wanneer mijn pony gaat steigeren. Vaak gaat ie dan net even wat terughoudender lopen of als hij mongolisch doet schud ie eerst even raar met zijn nek van: 'Kom maar op!'. Je kan dan ook beter voorbereid zijn en dat maakt het uitzitten al veel makkelijker. kruimellover schreef:@ alle mensen die commentaar op onze inrijdmanier hebben..
Kom het de volgende keer lekker zelf doen! We zijn al een half jaar met haar bezig geweest van tevoren. Ze was toen al dik drieenhalf.. En we wilden ook inderdaad dat ze een paar stappen zou zetten. Maar dat deed mevrouw niet. En degene die haar vast heeft (haar oude eigenaresse) die wilde haar proberen stil te zetten. Maar het paard was zodanig in paniek dat ze even uit moest kuren. Ja dat hadden we ook niet van tevoren verwacht. Ik had er namelijk al meerdere malen aangehangen en zo rondgestapt en dat ging wel gewoon goed. Dus toen we haar op een gegeven moment de vrijheid gaven begreep ze het ineens.
En voor iedereen die zegt dat ik op haar plof: wat een l*lkoek! Ik deed echt enorm mijn best om mee te zitten.
Edit: Ik wil de mensen die gelukkig wel achter ons staan bedanken. Jullie zien tenminste in dat we niet zomaar iets gedaan hebben hier.
Rena100 schreef:Ok zitlessen, dat dacht ik zelf ook al...nu ben ik helemaal niet bang, ook niet na mijn val, want ik weet er niets meer van. Weet iemand ook waar je goede zitlessen kan volgen in de buurt van Almelo?

unicorn_kiss schreef:Vienna2007 schreef:Kijk eens naar het filmpje. Als je gaat zitten, hoe hard je neerkomt in het zadel.... Maakt niet uit, aldoende leert men.
omg, het niet nieteens daarop dat het paard zo fel reageerde
Beste schippers staan hier weer aan wal
.
RianneH schreef:Tja, dan is het heel simpel, wanneer het paard onder je vandaan springt, zal je sneller moeten worden om met de beweging mee te gaan.
Jammer dat je nog geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag over de zadels.

kruimellover schreef:@ alle mensen die commentaar op onze inrijdmanier hebben..
Kom het de volgende keer lekker zelf doen! We zijn al een half jaar met haar bezig geweest van tevoren. Ze was toen al dik drieenhalf.. En we wilden ook inderdaad dat ze een paar stappen zou zetten. Maar dat deed mevrouw niet. En degene die haar vast heeft (haar oude eigenaresse) die wilde haar proberen stil te zetten. Maar het paard was zodanig in paniek dat ze even uit moest kuren. Ja dat hadden we ook niet van tevoren verwacht. Ik had er namelijk al meerdere malen aangehangen en zo rondgestapt en dat ging wel gewoon goed. Dus toen we haar op een gegeven moment de vrijheid gaven begreep ze het ineens.
En voor iedereen die zegt dat ik op haar plof: wat een l*lkoek! Ik deed echt enorm mijn best om mee te zitten.
Edit: Ik wil de mensen die gelukkig wel achter ons staan bedanken. Jullie zien tenminste in dat we niet zomaar iets gedaan hebben hier.