Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anyw1 schreef:Hoi, het lijkt erop alsof je paard te weinig balans heeft voor de galop. Dan gaan ze inderdaad vaak hard draven en 'vallen' er als het ware in. Hij is ook nog jong, zoals je zelf al schrijft.
Wat ik zou doen: geen galop vragen!
Eerst maar eens balans krijgen in de andere gangen, lekker buigen, rechtrichten, op 4 benen laten lopen. Op een gegeven moment zal hij het vanzelf aanbieden en dan prijs je hem de hemel in natuurlijk!
Wat je namelijk niet wilt is dat jij blijft vragen en als het ware steeds tegen zijn grens zit te pushen (dat doe je dan namelijk: hij vindt het moeilijk/heeft nog te weinig balans, jij duwt door, hij gaat rennen etcetc)
Het is uiteindelijk de bedoeling dat hij het ontspannen doet, toch?
Tot slot moet je bedenken dat de galop zowiezo niet een makkelijke gang is voor een fries, dat vraagt veel van ze. Dus oefen eerst met buigen en balans in andere gangen, dan pas kan hij ook gebalanceerd galopperen. Succes!
Prutsmuts schreef:Lekker op een recht stuk gaan proberen, een zandpad leent zich hier uitstekend voor.
Lieke7787 schreef:Hoi Allemaal..
Ik weet niet of dit hier goed staat anders hoor ik het graag. Aan de longeerlijn is dit idem dito.Citaat:Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een fries. Het is een ruin (Sinds 2 maanden) van 4 jaar.
Hij is echt super braaf onder het zadel, en netjes ingereden.
Alleen.. de galop... die zit er niet bepaald goed op bevestigd.
Op het moment dat ik met hem de overgang naar galop wil maken, gaat hij eerst idioot hard draven, ongeveer een halve bak, en dan schiet hij een aantal passen in galop, maar hij valt er continu weer uit wat ik ook doe
De galop is bij hem erg ongecontroleerd, dat is denk ik ook de reden waarom hij steeds terug valt in draf.
Hebben jullie hier tips voor?
groetjes