Knarse tanden tijdens het rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Re: Knarse tanden tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:11

Mijn paard doet het ook, maar niet uit verzet ofzo. Hij doet het namelijk alleen in stap en draf aan de losse teugel :p en als hij stilstaat als ik weer eens aan het babbelen ben terwijl ik erop zit (dus ook aan losse teugel). Op wandeling doet hij 't ook, maar nooit als ik echt aan het trainen ben (dus verzamelde draf ofso).
tandarts is ook geweest en zei dat er helemaal niks mis was met zn tandjes, dierenarts vindt ook niks. Dus ik maak me er niet druk in.

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:46

Mijn haf deed het ook enorm knarsetanden , ben zonder bit gaan rijden en hij heeft het nog niet weer gedaan .
Komt bij die van mij deze winter een tandarts .
Je kan eens proberen zonder bit te rijden , dan weet je direct of het probleem in de mond zit .
Succes

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 07:56

Ik zie op wedstrijden wel paarden die knarsetanden. Het is een heel vervelend geluid!

Wat mij eigenlijk altijd opvalt, is dat de meeste paarden die knarsetanden (die ik dan gezien heb) niet lekker door hun lijf lopen. Ze houden zich vast en ik krijg echt het idee dat zo'n paard een probleem heeft en min of meer uit wanhoop maar gaat knarsetanden.

Ik ben dan ook verbaasd dat hier mensen het knarsetanden gewoon negeren en lekker doorrijden, want "het is puur verzet". Paarden verzetten zich niet zonder reden.. ze zijn zeer sociaal en hebben een grote will to please. Maak daar geen misbruik van en laat je paard controleren zodra deze begint met knarsetanden :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:06

zoals je al kon lezen..er zijn hier mensen die hun paard helemaal hebben laten checken! ik ga die discussie niet nog eenkeer aan...jullie denken maar... |o

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:01

Misschien helpt het om het woord tandenknarsen te gebruiken. krijg je op bokt en bij google veel hits op.
Het kan een uiting zijn van stress/spanning, pijn of boosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:02

Knarsetanden.. hmm ik weet niet of mijn paard knarsetand. Ze kauwt wel op haar bit, althans zo omschrijf ik het. Het is net alsof ze het bit verlegt of laat rollen in haar mond. Of dat ze eetbewegingen maakt, zoiets is het.
Ik zou het ook knarsetanden kunnen noemen, ik weet het niet.
Ik hoop niet dat het knarsetanden is, want dan zal ze dus gestresst zijn of pijn hebben.
Ze had bij haar vorige eigenaar een slecht zadel en het klopt wel dat ze uit balans is en rug eruit drukt tijdens het rijden.. Daar wordt aan gewerkt!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:12

@Zinia: het tandenknarsen of knarsentanden herken je wel. Het is echt iets anders dan het afknabbelen van het bit. Een paard wat tandenknarst maakt een heel vervelend geluid. Mensen kunnen het ook..

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:21

bij ons is knarsen tanden een gezonde reactie op een ongezonde situatie.
oftewel een reactie van het lichaam meestal gepaard met stress.
ik denk dat het bij een paard ook zo is. iedereen gaat anders met stress om, en sommige knarsen het heerlijk weg. . . .