Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eefje_rudmer schreef:niet altijd de wissel aan het eind van de diagonaal maken, maar ook aan het begin, na het van hand veranderen etc. Je moet ermee spelen. Als je paard niet gevoelig is voor beenhulpen, hoe laat je hem dan omspringen? Door aan het eind van de diagonaal de andere kant op te sturen?? Dat is niet de manier om een wissel aan te leren. En inderdaad, als je B rijdt ben je nog niet echt toe aan een wissel, zorg eerst dat de contragalop, de galop stap overgangen, de eenvoudige wissels etc er goed inzitten voordat je begint aan een galopwissel. Het is niet voor niets dat dat pas in het Z2 aan bod komt.
Mirrrriii schreef:Ik vind het niet verkeerd als mensen die bijvoorbeeld B niveau rijden, wissels trainen.
Je hoeft geen doel te hebben om Z wedstrijden te gaan lopen, om te oefeningen te mogen lopen.
Sterker nog ik Heb tot L niveau wedstrijden gereden en ben toen gestopt, maar ik kan zeker wel Z oefeningen rijden.
Voor geen enkel paard is het verkeerd om deze oefeningen te rijden ook al ben je nog niet op het hogere niveau.
Mits je het natuurlijk op de juiste manier doet.
Ga niet alleen lopen aanmodderen, maar vraag of je instructrice bijvoorbeeld je hiermee helpt.
Immers als je er zelf op zit en nog nooit hebt ervaren hoe dit in zijn werk gaat, kun je ook niet beoordelen of het paard het op de juiste manier doet.
Ik denk namelijk ook dat je paard de wissels helemaal niet op de juiste manier maakt, en dan overkruist loopt.
Is er iemand die je ermee helpt?
eefje_rudmer schreef:dat klopt, maar als je paard maar tot het B is afgericht heeft het rijden van wissels dus geen zin. Als je paard Z is afgericht maar geen wedstrijdsport loopt, dan kan het wel. Maar krijg nu niet de indruk dat dat zo is.
Mirrrriii schreef:Ik vind het niet verkeerd als mensen die bijvoorbeeld B niveau rijden, wissels trainen.
Je hoeft geen doel te hebben om Z wedstrijden te gaan lopen, om te oefeningen te mogen lopen.
Frisssty schreef:Mirrrriii schreef:Ik vind het niet verkeerd als mensen die bijvoorbeeld B niveau rijden, wissels trainen.
In principe is het geen ramp nee. Maar als je B rijd moet je eerst al die oefeningen kennen. En aan de berichtjes die ik heb gelzen lijkt het alsof je die nog niet zo goed kent. Probeer eerst de basis en niet zomaar wat aankloten. Als je de basis goed begrijppt kan je hulp inschakelen en dan komt het vanzelf

...Algemeen...Er zijn zat mensen die b doen en geen basis hebben dus was algemeen;)...