Spring vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Re: Spring vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:43

Trainen, trainen, trainen en het liefst met begeleiding.
Probeer het paard eerst rustig uit draf over het sprongetje te krijgen. Lukt dat niet, dan mist er nog wat in de dressuur.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:59

veel balkjes lopen, en verhoogde balkjes, met staanders ernaast, zodat ie daar aan went.
als ze die eng vind kan je ze desnoods in t land zetten (als ze op wei staat).
mijn verzorg pony heeft ongeveer het zelfde, en heb ze in het land gezet, en ze kijkt er nu niet meer naar om.

eerst zorgen dat ze juist rustig word van balkjes draven enzo, en er niet druk door word, en dan hetzelfde als ze van de grond zijn.
en dan misschien het laatste balkje steeds iets hoger.

maar ik zou het absoluut niet zelf doen!
je wil je paardje natuurlijk niet verpesten, en als je niet helemaal goed opvangt wat je paard zelf "zegt", kan t juist slechter gaan.. :)

veel succes!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 17:58

hi, bedankt iederereen. wij beschikken (nog niet) over springmatriaal, dus ik moet altijd die van de buren gebruiken. Ik heb een verhoogde balk geprobeerd, en het is weer gelijk crossen. Ik ben nu weer wat met dressuur bezig, omdat ik toch denk dat die daar nog mist. Iemand maakte laatste een opmerking die ik wel bij hem vind passen: "hij weet gewoon niet wat die er mee aan moet" Ik heb volgende week les, en dan zullen we er ook even naar kijken (prive les)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:05

Wat voor niveau rijd je zelf? Het paard kan het heus wel, maar het moet wel goed aangegeven worden en het eruit gereden worden. Je hebt het er de hele tijd over dat het paard het maar niet kan enzo, maar misschien moet je met wat dressuur en springles zelf wat beter worden zodat je je paard meer kan begeleiden in dingen die hij moeilijk vind en nooit doet.

Zet de 'sprongen' zo laag dat je eroverheen kan stappen. Als je op de hindernis afkomt en je voelt dat hij onder je vandaan wilt rennen, zet je hem gewoon gelijk stil. NIET langs de hindernis gaan. En je paard niet luistert en hij dendert door, of als je paard nadat je weer doorijd weer zo snel gaat, en je hem weer terug zet, geeft de hoogte van de sprong dan geen probleem aangezien hij eroverheen kan stappen.

Dit is mijn mening en zo zou ik het aan pakken. En natuurlijk les nemen! Succes :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:07

Ik zou hem juist in stap aanrijden, of evt stil zetten op paar meter voor de hindernis. Dan aandraven, meestal gaat het dan beheerster.
Les nemen en veel oefenen.

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:37

Probeer is in stap ernaar toe te gaan.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:50

Oud topic.