Tips gevraagd sturen jong paard!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Tips gevraagd sturen jong paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:54

Volgens mij heeft dit niets met je paard te maken; elk jong paard zal steun zoeken aan de bakrand. En met een beetje pech gaan ze dan ook nog tegen druk in, of maken zich rond, rond jouw been.

Adem je wel door als je zo een moment spannend vind? Kijk je nog recht voor je uit?
En vooral, laat je nog wel los? :)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 18:06

Ik snap heel goed dat ze steun aan de bakrand zoekt. Ik zal er es opletten of ik nog wel door adem; heb daar eigenlijk geen flauw benul van :-).
Ik keek de 1e x los inderdaad niet recht voor me uit op zo'n moment; ik keek alleen maar of mijn been niet tegen het hek aan kwam! En ook liet ik mijn binnenhand niet los. Dus met mijn gewicht duwde ik haar naar buiten en door mijn te strenge binnenhand liep ze nog meer tegen de rand aan!!

Zoals ik al eerder schreef heb ik het gisteravond anders aangepakt en ging het stukken beter! Ik liet op de 'enge' momenten mijn binnenhand los, door zelf wat naar binnen te kijken bleef mijn gewicht goed (en maakte ik mij minder druk om de bakrand, want die kon ik niet goed zien ;-)), buitenhand en -been er aan houden op de momenten dat ze te dichtbij de rand kwam en lekker voorwaarts houden. Op de rechterhand kreeg ik haar zo zelfs op de binnenhoefslag en liep ze super mooi recht!

Dus ik ben blij :D

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:06

Fijn dat het al beter ging! Ik persoonlijk maak er gelijk een gewoonte van niet pal naast de bakrand te rijden, neem eerder de binnenhoefslag... Al moet ik toegeven dat wij nog niet veel bak gezien hebben. Ik heb haar een paar keer in de paddock gereden en dan gelijk naar buiten; rechtuit, op eigen benen. (Ik val in herhaling... :P )