Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tuc schreef:Klinkt erg bekend. Mijn paard van 6 jaar struikelt ook regelmatig, durf tegenwoordig ook niet echt meer te rijden. De galop durf ik heel eerlijk gezegd al helemaal niet.
Goed dat je van hoefsmid gewisseld bent. Vooral veel oefenen, erg veel balkjes lopen (doe ik momenteel ook).
Nog een vraagje: is je peerd overbouwd?

Mijn tante en oom en nichtje gingen verhuizen naar een nieuw huis. Daar was geen stal, en ze hadden ook niet veel zin meer in hem. En daarom kreeg ik hem

Quir schreef:Struikelen kan een teken van hoefkatrol ontsteking zijn.
geerke schreef:Een zomerdepressie?
Ik zit al z'on beetje 30 jaar in de paarden....ook zomers,daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
is gedekt door een andere hengst en verplaatst. Het was eerst zijn buurvrouw, nu kan hij haar nog wel horen, maar niet meer zien. Dus echt zomerdip is kun je het niet noemen, maar ik kan me wel voorstellen dat er door enige verandering, bv van het weer, verharing of wat dan ook, een paard even in een dip kan raken.Myukii schreef:Het eerste waar ik aan denk: http://www.bokt.nl/wiki/Ataxie
Ataxie, een neurologische (in de hersenen dus) aandoening, waardoor het evenwicht en bewegingscoördinatie wordt aangetast. Als dit zo aan blijft houden en hij zo blijft struikelen, zou ik er toch maar eens een dierenarts bij halen. Het hoeft niets ernstigs te zijn, maar kan dus wel..
DDW1190 schreef:Tuc schreef:Klinkt erg bekend. Mijn paard van 6 jaar struikelt ook regelmatig, durf tegenwoordig ook niet echt meer te rijden. De galop durf ik heel eerlijk gezegd al helemaal niet.
Goed dat je van hoefsmid gewisseld bent. Vooral veel oefenen, erg veel balkjes lopen (doe ik momenteel ook).
Nog een vraagje: is je peerd overbouwd?
Een paard kan nooit overbouwd zijn! dat heeft meer te maken met een te weke rug!
De dierenarts is laatst (10 weken geleden) geweest de hoefsmid (de vorige!!!) niet goed gekapt had, en er een nagel recht in had geslagen, zonder om te buigen en af te knippen. Eerst wist ik dat dus niet, en toen struikelde hij ook al erg veel!!! Dus ik dacht toen inderdaad ook aan Artrose, maar de dierenarts zei echt dat het door die nagel kwam
Maar inderdaad ik moet de dierenarts misschien maar een keertje laten komen:

aerdenhout1 schreef:EEEH leg uit????
Een paard kan wel degelijk overbouwd zijn en dat maakt het onderbrengen van de achterhand er niet makkelijker op.
Maar 18 jaar is al wel een beetje op leeftijd en met dit natte weer zou het b.v ook kunnen dat hij last heeft van zijn gewrichten.
Maak een lijstje met wat je zelf vermoedt en laat het hem nachecken.
zij zou jou moeten informeren en adviseren wat er met je paardje kan zijn,zo komt ze op mij niet erg kundig over eerlijk gezegd.