Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Malakay schreef:Jullie delen het paard nu met z'n tweeën en straks met z'n drieën zeg je. Houd dat in dat je nu een half uur per dag mag rijden en straks 20 minuten?
Das geen doen vind ik. Als je met zijn drieën een paard deelt en elke dag alle drie rijd in 1 uur dan zullen de eerste en de laatste meer bezig zijn met warm lopen en uitstappen dan met echt rijden. Zeker als je ook nog graag wedstrijden wil rijden dan zou ik liever 2 keer in de week serieus (een uur) kunnen oefenen dan elke dag 20 minuutjes waarbij ik een aantal keer moet instappen of uitstappen. Met z'n tweeën een paard delen is nog te doen maar met z'n drieën en dan ook nog af en toe een wedstrijdje mee pikken is wel heel rommelig![]()
Gaan jullie ook les volgen met het paard? Prive les of op een club? En hoe pakken jullie dat dan aan?
Hou de moed erin jullie vinden wel een oplossing. 
Sucses met ze'n allen!
Sientje schreef:Ik dacht dat het juist de bedoeling was dat het een gezinspaard zou worden? Neem tenminste aan dat dit topic van je zusje is?
Overigens denk ik dat een paard - zie inderdaad alle manegepaarden - er prima tegen kan als er meerderen op een dag op zitten. Wel kun je met de fine-tuning die nodig is voor een wedstrijd wat in de problemen komen. Kan het zijn dat jouw ambities met het paard wat afwijken van die van de andere gezinsleden?
Edit: is het wel het topic van je zusje, of ben je het zelf, gezien het onderschrift? Heb je een nieuw account aangemaakt? Naam veranderen was in dat geval misschien handiger geweest...
! 
Wiwabalia schreef:Hier ben ik weer, vandaag met zijn tweeën gedaan en ging al veel beter dan normaal, ouders willen erover nadenken en vinden het eigenlijk toch een goed idee. Vrijdag ga ik (ben ik namelijk vrij) met mijn ma, en mijn zusje zaterdag met mams. Voorlopig doen we hem nog met zijn tweeën omdat mijn ouders eerst willen zien hoe ik met school zit. Ook hebben ik en mijn zusje het over het ''trainen'' gehad en we zijn nu ongeveer met hetzelfde bezig.