Achterhand er goed onder krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Achterhand er goed onder krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:40

Dankje. Ik ga ook proberen :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:03

Seltje schreef:
Mijn paard is behandelt geweest door een chiropractor om blokkades in de rug weg te werken, en na een week longeren mocht ik terug rijden en moest ik vooral oefenen om zijn achterhand er echt goed onder te krijgen.

Ik zou willen zeggen van achteren naar voren rijden, het paard met aan de teugel rijden niet op de voorhand laten handen en zorgen dat je zelf goed rechtop zit.
Maar dit zijn dingen die je niet alleen altijd kan zien/voelen...

Heeft de chiropractor i.p.v. alleen het commentaar dat je meer aan zijn achterhand moet rijden niet ook een paar goede tips voor je? Ik zou niet teveel
wijken op de volte etc. want als jij niet goed zit is dit niet erg goed voor zijn rug die nu moet aansterken...

Ik zou het de chiropractor gevraagd hebben!

Liezewies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:25

Lengtebuiging ! Zo komt het binnenachterbeen meer onder de massa waardoor het meer kan gaan dragen. Daarmee moet je beginnen.

Daarna schakelen, tempowisselingen rijden dus.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:54

Ik moest dit oefenen nadat mijn paard door de osteopaat was behandeld, echt bedoeld om de achterhand te trainen.
Ik heb dit filmpje gemaakt omdat er eerder iemand was met deze vraag.
Misschien heb je er wat aan. Mijn paard heeft het goed geholpen.

onley

Re: Achterhand er goed onder krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:55

dat is een erg intresant filmpje
ik ben ook reuze benieuwd naar nog meer oefeningen :)

aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:30

Seltje schreef:
Mijn paard is behandelt geweest door een chiropractor om blokkades in de rug weg te werken, en na een week longeren mocht ik terug rijden en moest ik vooral oefenen om zijn achterhand er echt goed onder te krijgen.

Mijn instructrice wordt momenteel geoppereerd dus aan haar kan ik het moeilijk vragen, ik heb haar al wel opgebelt met de vraag en zei zei: veel overgangen, ook schijnovergangen, en vooral genoeg tempo houden met een vast contact.

Nu weet ik dat het heel belangerijk is de achterhand er goed onder te hebben, en ja overgangen deed ik daarvoor al, maar zijn er nog andere specifieke oefeningen, of longeermanieren ofzo om de achterhand er echt goed onder te zetten?

TIP.
Door de juiste zijwaartse rijtechnische oefeningen te beoefenen leer je vanuit de achterhand te werken.