Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

muts_marijke schreef:Hoi
Hier een tip wat vaak helpt. Maak een oxer van ongeveer een meter breed. Aan de ene kant zet je de balk wat hoger als aan de andere kant.. (bv linkerkant hoger voorste en achterste balk zeg maar en aan de rechterkant een stuk lager (voorste en achterste balk) Je klimt op je paard en parkeert hem tussen de oxer. Dan pak je een balk en rol je de balk zeg maar naar hem toe. Rustig en voorzichtig. Omdat het balkje naar hem toe rolt zou hij over de rug en rustig achter uit lopen en hoef jij alleen maar 'terug' of ''achter'' te zeggen
Werkt meestal goed en het paard leert zonder trekken achter waarts lopen
Hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is
Cassidy schreef:Op het moment dat het paard niet op je aanwijzing reageert van: "ik wijs met een vinger naar zijn borst", wat is je overtreffende trap in je aanwijzing om te zorgen dat hij het wel doet? Op het moment dat hij zijn spreekwoordelijke middelvinger opsteekt n.a.v jou vinger naar zijn borst, wat ga je dan doen?

Jockey_my schreef:Cassidy schreef:Op het moment dat het paard niet op je aanwijzing reageert van: "ik wijs met een vinger naar zijn borst", wat is je overtreffende trap in je aanwijzing om te zorgen dat hij het wel doet? Op het moment dat hij zijn spreekwoordelijke middelvinger opsteekt n.a.v jou vinger naar zijn borst, wat ga je dan doen?
Als ze niet reageerd, dan raak ik met mijn hand haar borst aan en zeg terug.