Charlie_206 schreef:Wij hebben er ook een staan, absoluut niets mis mee, alles gecheckt, ja zelfs een reading laten doen. Merrie is ontzettend dominant naar andere paarden op de wei, gooi haar los en ze kan lopen dat je denkt daar vlieg ik zo de M mee in. Totdat je erop gaat zitten. De "wedstrijdruiter"of zowiezo wie er naar Mevrouw haar zin teveel van vraagt kan nog een leuke rodeo meemaken. De recreatieruiter (en eigenlijk is dit een 1paard1ruitergeval) die er nu bijna anderhalf jaar mee bezig is heeft haar nu zover dat ze een beetje toegeeft. Ze rijdt haar vooral niet lang, half uurtje is meer als zat af en toe eens wat anders en verder...accepteren dat ze zo is. Niet ieder paard is gelijk, helaas...
Overigens, dit paard heeft ook geprobeerd om 1 van de baasjes aan te vallen tijdens het longeren, echt een dominatieprobleem dus...En je wil niet weten hoeveel rondjes we erachter hebben gelopen met iemand erop en dan 1 van ons met de longeerzweep achter haar....Wat hadden we een conditie toen!
Ze haalde het bloed onder de nagels vandaan, alleen maar omdat ze ons niet accepteerde als leider...Na een keer goed ingrijpen was dit trouwens wel over, onder begeleiding overigens, ga niet zelf uitdagen hoor!
Nu kunnen 'haar' mensen er alles mee, maar ze accepteerd er maar 1 op haar rug...
Je kan die bloedtest voor de zekerheid doen, hoop voor je dat je er snel achter bent!
Laat je ook wel eens iemand anders op haar rijden, en zelf observeren?
Lijkt wel veel op Marene.
In het begin was het ook steigeren/wegspringen.
Nu ben ik zover dat alleen ik erop kan zitten (vriendin kan er wel op zitten maar moet niet proberen een figuur te rijden want dan begint het gezeik al).
Bedankt.