Achteruit.. Hoe weer naar voren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijmanJarig

Re: Achteruit.. Hoe weer naar voren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:54

Achteruit blijven rijden.
Heeft bij mijn paard ook goed geholpen, ze werd het snel zat, en het is al niet zo'n opgever. ;)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:01

Mijn ezel gaat ook achteruit als hij het er niet mee eens is. Dan staat hij het liefst midden op de weg, zodat alle auto's dan moeten stoppen.(probeer meneer dan maar eens vooruit te krijgen) Hij heeft gelukkig niet het verlende ezeltrekje te gaan liggen, maar dit is vervelend genoeg. Hij doet het niet vaak, maar als hij het doet menig mens(ik ook) druk geven als je erop zit met je benen vastzetten enz enz(ik zit niet op mijn ezel) Ik loop ernaast en dan wil ik hem naar voor trekken aan het halstertje, als vervolg hij nog harder achteruit gaat. Ik neem altijd een zweepje mee, en als hij dat dus doet geef ik hem gewoon een tik op de kont. Dat kent hij van het mennen, als hij vooruit moet tik ik hem op de kont en dan gaat hij weer. Maar belangrijk niet gaan knijpen of ergens anders druk geven.

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:43

hakken naar beneden diep in het zadel en dus vooral NIET naar voren gaan zitten.
het klinkt banketstaaf maar ik dank dat je haar een keer echt op haar plaats moet zetten (gewoon afleren dus!)

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:29

Gewoon dat nog steeds doen met je handen naarvoren en toe moedigen. Ook zwaar zitten.

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:54

Als je wilt dat ze naar voren gaat zeker niet vooruit gaan zitten.
Das de hulp voor het achterwaarts gaan!

Verder lees ik dit topic even mee omdat een paardje dat ik aan het (in)rijden ben, deze grappen ook uithaalt voor een hoek... :s

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:59

Ik bleef altijd stug naar achter drijven, werd ze vanzelf zat. Maar goed, als die van jou dan de sloot in loop zou ik 't niet proberen :=
Omdraaien en achteruit laten lopen vind ik wel een goeie ;)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 11:03

Bedankt voor de reacties. Hier kan ik wel iets mee! :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:03

Mijn paard heeft als 3-4 jarige 2x een bui gehad waar ze alleen nog achteruit liep. Omdraaien en achteruitlopen was totaal geen probleem, 5 rondjes de bak door achteruit ook niet. Uiteindelijk even een zweep geleend en daarmee een pets op de kont gegeven, toen snapte ze ineens weer wat naar voren lopen was. Toen ze het een paar weken later weer probeerde weer een zweepje geleend, klein tikje was voldoende en daarna heeft ze het nooit meer gedaan :)

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:05

Idd omdraaien en je route in zijn achteruit rijden. Als ze dan achteruit wil lopen dan wel de kant op waar jij heen wil.
Heeft bij die van mij prima geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:07

Mijn paard doet dat soms ook, vooral de eerste keer dat ik met hem naar buiten ging. Ook snel in de achteruit en richting sloot.. Na veel pogingen van slaan met de zweep, schreeuwen, etc. heb ik hem op een heel kleine volte/ pirouettes gezet en zo de richting opgedrukt/ wijken waar ik hem wilde hebben tot hij langs dat punt was waar hij begon te staken. Dan gewoon weer verder rijden alsof er niks aan de hand is.

Je zou zoals hier vaker gezegd hem ook in zijn achteruit de richting op kunnen laten lopen die jij heen wil. Rondjes draaien helpt ook goed, zijn ze ook snel zat.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:50

Wat bij mij helpt als hij achteruit wilt blijven gaan is gewoon stil zetten en wachten. Totdat hij het achteruit gaan 'vergeten' is, en dan licht knietjes ertegen en weg zijn we :Y) ! Gelukkig is dat maar héél raar of zelden bij ons. Ik zou idd ook écht niet aan brokjes beginnen. Bij mijn paard is een zachte aai aan de schoft al voldoende om hem helemaal te laten ontspannen - en dus te belonen. Verder kan je ook nog proberen om hem zo veel mogelijk af te leiden. Maak een volte, ga wat sneller of juist trager.

minime111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:37

heee!, dat doet die van mij ook! idd eng met die slootjes aan de kant vd weg bv of het bijna in het stroomdraad draaien:O ik probeer hem eerst altijd te stoppen, even halt te laten houden en op me te wachten en dan weer voorwaarts.. dit helpt helaas niet altijd..
soms keert meneer zich namelijk om, en geef ik gewoon een achterwaarts hulp( ik moet en zal de kant op gaan waar ik heen wil (A) ) en draai op een gegeven moment weer om.. een extra duidelijke hulp met mn been wil ook nog wel eens helpen.. bij mij is t echt gewoon om mij te pesten namelijk... ehhm wat ik soms ook doe is gewoon een stukje terug stappen, en dan weer langs die plek proberen te gaan:) wat dat betreft ben ik best een volhouder(A) ehm, uiteindelijk lukt het namelijk altijd.. als je buiten rijd, kun je ook altijd een voorbijganger vragen.. niet het meest optimaal, maar heb het al aantal keren gedaan(vooral met mijn pony vroeger) lief lachen, en dan willen ze wel helpen(A) hmm hoop dat je hier wat aan hebt?