beste oplossing ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:23

Nou komt hier net het punt om de hoek waarom juist les en een instructeur die ziet wat er gebeurt zo belangrijk is :)

Jessje, daar heb je ook een punt. Maar het ligt er wel aan wanneer.. De eerste paar keer dat je de oefening doet in je training kun je een paard volgens mij beter gelijk terugnemen. Anders bevestig je alleen maar dat de hulpen gelijk staan voor galop. Het beste is de oefening opbouwen, een klein beetje verruimen en op zelf op tijd terugnemen voor het paard in galop valt zodat je je paard kan belonen. Maar als dat niet lukt en je paard keer op keer zich eruit drukt in een makkelijker galopje, kan het inderdaad goed zijn om een vlotte galop te rijden om die uitvlucht minder aantrekkelijk te maken.

festilavano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:09

inderdaad erg vervelend als je pony gelijk aanspringt in galop,
denk dat het ook te maken heeft met hoe het je tinker is aangeleerd.
Ten eerste is het aanspringen in galop een reactie op je been,
hier is in feiten dus eigenlijk niks mis mee omdat hij reageert..
Maar jij wil hem natuurlijk gewoon door laten draven en niet laten galloperen.
Wat ik zou doen is als hij aanspringt in galop is gewoon hem rustig terug nemen in draf op
je zit en met een lichte druk op de teugels, niet boos worden.. (als hij uitzichzelf
aanspringt in galop is het natuurlijk een ander verhaal).
Als je hem voorruit wilt rijden zou ik wat lichtere druk proberen te geven dan je normaal doet
als jij aangallopeert en tegelijk wel wat lichte tegendruk te geven met de teugels,
als hij het goed doet beloon je hem natuurlijk uitgebreid.
Verder is het niet erg om hem wel gewoon een keer te laten galloperen,
als hij tegelijk maar wel bij jou blijft, zo kunnen jullie een beetje uitproberen
en hebben jullie beiden je zin, zo blijft het leuk voor jou en je pony!
Sucses ermee! *D

R_Franke

Re: beste oplossing ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:59

volgens mij moet je met al deze tips wel het eea kunnen bereiken