haflinger wil niet in de rechtergalop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:35

Het gewicht van een ruiter op zijn rug is ook heel wat voor een jong paard, in de wei hoeft hij dat gewicht niet mee te dragen!

Je zegt dat hij AL een jaar onder het zadel is, die van mij was bijna 2 jaar onder het zadel toen hij het probleem nog had, galop is echt een kwestie van oefenen.

Ik heb het zelfde gehad met mijn Haf. Wat bij mij het beste heeft gewerkt is vooral heeeeel rustig blijven, boos worden werkte bij mij alleen maar averechts, en ging hij alleen nog maar harder draven, en heeeeel veel longeren.

Als hij het aan de longeerlijn wel netjes doet kan je iemand vragen die hem met jou op zijn rug longeerd, en hem/haar dan duidelijke stemhulpen laten geven en jij dan duidelijk de hulpen die je normaal ook geeft. En goed je buitenteugel erbij houden dat hij daar steun aan heeft.

En frequent les nemen, van iemand die wel 1 of 2 keer per week echt tijd voor jou vrij kan maken!

Die van mij is nu 6 jaar en kan heel verzameld aanspringen, dus het kan echt helemaal goed komen!
Succes

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:58

als hij hard gaat draven moet je hem op de volte sturen, probeer hem dan terug te pakken, je buitenbeen goed naar achteren leggen en hem met het binnenbeen in de galop proberen te duwen, als je op een lang veld wil galopperen (bv een bospad) probeer dan een beetje rechterstelling te krijgen, je linkerbeen naar achter en duwen met je rechterbeen. als hij dan weer hard gaat rustig terug pakken en weer opnieuw. als hij dan goed aanspringt direct belonen en niet meer verder door galopperen. want als je dan nog door gaat kan het bijvoorbeeld fout gaan en je wil toch zeker een goed stoppen met de les. want dan snapt het paard ook dat hij het goed gedaan heeft en wil die vaker zijn best gaan doen.
Ik weet niet of dit helpt bij jouw haflinger maar bij mijn hafje hielp het ;)

Veel succes *D