Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NinaxFriso schreef:Helemaal nagekeken, tanden, zadel, rug, alles is in orde. Het probleem is dus dat dit een verschrikkelijk lief beest is, maar geen respect toont tegen het bit en er als een lompe koe doorheen loopt te sjorren, zodat ik hem niet op de volte krijg, hij gaat dan alleen nog maar harder en vliegt de bocht uit. Hij is ook al een keer op een ander paard geknalt, paard kreupel. (is wel weer goed gekomen. ) Instructise heeft er een keer een pelham in gehangen, dat ging al een stuk beter, maar ik durf dat zelf niet, ben bang dat ik hem in elkaar trek.
Ik heb al meerdere instructieses gehad, waarvan eentje mij geen les meer wou geven, eentje me een pelham adviseerde en deze zegt hetzelfde als de vorige.
heb ik ook een scherper bit gepakt. En wat denk je: hij ging alleen maar harder rennen, want nou had hij ook ineens nog pijn in zijn mond.Daissos4 schreef:ikkeweer schreef:Je andere pony is volgens je profiel weggegaan wegens verschrikkelijk slecht gedrag. Deze vertoont ook verschrikkelijk slecht gedrag, denk je dat het dan niet eens tijd wordt om na te gaan denken over je instructrices en over jezelf ??? Arme pony... Voor je 11 jaar heb je trouwens een behoorlijk grote mond !
Inderdaad...
Waarschijnlijk ligt het niet eens aan je paard maar aan jezelf,
en (slechte) instructrises.....
Als je vorige pony ook al verschrikkelijk slecht gedrag vertoonde en deze ook dan is er wel wat meer aan de hand....
Ja, ik ben zelf ook 11 jaar, Maar ik ben zelf al veel verder in alles.
Heb het lichaam van iemand van 14/15, mijn gedrag ook.
Dit komt door hormonen die heel vroeg gingen werken e.d
Maar zo'n grote mond door iemand die écht 11 is vind ik niet kunnen...

CalvinenGino schreef:goed hij is verder in orde..
Ik zou niet direct een pelham in doen..
Maar misschien een enkel gebroken ipv dubbel gebroken
En met 2 teugels rijden (ja 2 teugels aan 1 bit) hierdoor heb je toch net een beetje meer kracht.. en meer grip..
En tja verder.. kleine volte.. ook al gaat hij hard.. kleine volte.. en dan niet alleen aan de binnenteugel trekken.. maar ook buitenteugel en buitenbeen eraan houden, dat hij niet kan ontsnappen aan de buitenkant..
En tja gewn zo klein moglijk.. voor mijn part gaat die maar eens op zijn plaat...
Daarnaast.. heb jeje neusriem strak genoeg?
Als hij maar een beetje speling heeft.. en kan zijn voortanden 2/3 cm open doen.. Dan zet hij zijn kaak vast en dan is die stuurloos en niet terug te krijgen..
Ik heb de ervaring met een paard van zeker 176cm hoog..
dus
Probeer het eens
suc6
CalvinenGino schreef:goed hij is verder in orde..
Ik zou niet direct een pelham in doen..
Maar misschien een enkel gebroken ipv dubbel gebroken
En met 2 teugels rijden (ja 2 teugels aan 1 bit) hierdoor heb je toch net een beetje meer kracht.. en meer grip..
En tja verder.. kleine volte.. ook al gaat hij hard.. kleine volte.. en dan niet alleen aan de binnenteugel trekken.. maar ook buitenteugel en buitenbeen eraan houden, dat hij niet kan ontsnappen aan de buitenkant..
En tja gewn zo klein moglijk.. voor mijn part gaat die maar eens op zijn plaat...
Daarnaast.. heb jeje neusriem strak genoeg?
Als hij maar een beetje speling heeft.. en kan zijn voortanden 2/3 cm open doen.. Dan zet hij zijn kaak vast en dan is die stuurloos en niet terug te krijgen..
Ik heb de ervaring met een paard van zeker 176cm hoog..
dus
Probeer het eens
suc6

). Ik rij bitloos, heb hem ook zo beleerd. Zijn moeder (een Fjord) is op 5-jarige leeftijd afgemaakt wegens 'onhandelbaarheid' (was te sterk, ging met iedereen aan de haal en naar wat ik begrepen heb, hebben ze daar alles op en aan gehangen wat je maar kunt verzinnen. En nee, dat werkte niet, ze ging alleen nog maar meer in verzet). Tot het punt kwam dat ze haar gewoon naar de slacht gebracht hebben, omdat er 'geen land met haar te bezeilen was'. Ik word ZIEK van dit soort verhalen, want deze Fjord is gewoon verpest, verziekt en verkeerd benaderd. Haar zoon, mijn paard dus, heeft deze karaktereigenschappen duidelijk geerfd en dan moet je oplossingsgericht gaan werken. Ik rij nota bene bitloos en kan het ook oplossen, waarom kun jij dat dan niet? Citaat:Ja, je paard omtrekken en vooral de neusriem aansnoeren, daar los je het mee op![]()
TS zou beter het paard óf goed laten nakijken, óf leren rijden.
Maar een elfjarige, of wie dan ook die denkt dat scherpe bochten aangeven dat het paard in balans is met een pelham, of nog erger, een pessoabit, vind ik een zeer dieronvriendelijke oplossing.

CalvinenGino schreef:Nou Nou Nou.... anders reageren kan ook wel..
Zowiezo moet je topic eens doorlezen.. pony is helemaal gecontroleerd en in orde bevonden, ook spullen e.d.
Maar goed :S
Wat een niveau, zeg......
hestejente schreef:CalvinenGino schreef:Nou Nou Nou.... anders reageren kan ook wel..
Zowiezo moet je topic eens doorlezen.. pony is helemaal gecontroleerd en in orde bevonden, ook spullen e.d.
Maar goed :S
Uhh, mijn paard zijn rug was ook nagekeken door een DA. Die even gemist had dat mijn paard zowat verging van de kramp.
Maar goed. Neusriem strakker doen is alleen symptoombestrijding. Ongeacht jouw mening.
CalvinenGino schreef:tja.. iedereen zijn mening...
Wie zegt dat die iets heeft...
Altijd denken dat hij iets heeft..
Het is net zo goed gewoon wat pesterijen van het paard..
Ze zei toch dat het gecontroleerd was..
pff.. Altijd dat aanstellerig.. overdreven gedrag hier...
Neusriem strakken kan echt NUL kwaad...
Baad Het Niet? Schaad Het Niet......