Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze heeft een goede conditie.Miss_Ty schreef:Als zij het respect moet halen uit die ene klap tussen de oren lijkt het me al een ontwrichte verhouding.
Andere topics van haar te zien, zoals dressuurproeven e.d. blijkt uit dat de TS dit paard zeker wel weet te rijden en onder controle heeft. Het paard wordt alleen overenthousiast als die buiten komt. Door op die manier een klap uit te delen krijg je alleen maar een kopschuw en bang paard dat boven op die adrenaline nog eens het vertrouwen verliest. Ben benieuwd waar die dan heen loopt.

Ik heb mijn paard nog nooit een échte harde klap gegeven.. Mijn merrie is zo ontzettend sensibel dat ik al een mega grote reactie heb op het geen wat ik doe.

Roselie schreef:Ik zou juist niet buiten gallopperen, naar mijn idee gaat ze dan denken owhh buitenrijden is gallopperen...ben je verder weg van huis....
hetbommeke schreef:probleem 2, in galop ervandoor gaan: pak op dat moment 1 teugel en laat haar hele kleine voltes lopen, zo komt ze niet vooruit en kans dat ze van galop naar draf naar stap gaat. dan weer heel veel belonen en de weg vervolgen. weer in galop ervandoor, weer 1 teugel en rondjes draaien, hele kleine.

Roselie schreef:Ik zou juist niet gallopperen want dat onthouden ze net zoals hier boven werd gezegd. En dan wordt het drama alleen maar groter.