Jong paard te voorwaarts en daardoor niet aan het been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EdwardG

Re: Jong paard te voorwaarts en daardoor niet aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:51

Halloo,

Bedankt allemaal voor jullie input!

Ik vind het ineens omdraaien en het met lange teugel rijden allebei goede tips die ik ga proberen.
En wat ook werd gezegd, het voltes rijden helpt niet echt. Zodra ik uit de volte ben zet hij 2 passen normaal en begint dan weer van voren.

Maar misschien moet ik het omdraaien eens proberen.
Ook het met lange teugel rijden vind ik een goede, omdat je zo niet aan zijn mond komt, wat ik erg belangrijk vind.

bedankt!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:39

Jouw Boktnaam valt mij trouwens nu pas op :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:20

Paard moet natuurlijk niet rennerig voor het been zijn, maar aandraven als jij daar aan denkt zou ik niet corrigeren. Er verandert dan iets in je lichaam en ademhaling waar het paard op reageert. Een paard leeft niet in de toekomst of verleden, dus als jij denkt: zometeen aandraven. Betekent dat voor het paard gewoon nu aandraven.

Als je paard links wat stroef is zou ik vooral niet de linkervoltes gaan rijden, dat is namelijk te moeilijk. Werk er geleidelijk naar toe, zorg bijvoorbeeld eerst dat de rechte lijnen echt recht zijn of vraag bij de linkervolte een beetje buitenstelling en werk langzaam toe naar binnenstelling. De spieren moeten rekken/sterker worden en dat gaat niet in 1 dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:30

Die van mij heeft er ook een handje van.. Consequent blijven, been eraan houden en veel (schijn) overgangen. Afwenden en ineens de andere kant op gaan wil idd ook werken. Allemaal tips die al genoemd zijn. Maar ik lees mooi mee, wie weet heb ik er nog iets aan!