Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Handen bij de schoft en de teugels op normale lengte.
Vanuit mijn binnenbeen rij ik steeds naar mijn buitenteugel (zoals hij dat noemt)
Mag niet aan mijn binnenteugel komen, deze mag alleen op een volte van de hals af om zeg maar de weg te wijzen.
Verder moet ik steeds heel hard, terwijl mijn paard al mega looplustig is
Waarschijnlijk is het hogere tempo dus tijdelijk en wanneer het paard voorwaarts denkt en fijn in de aanleuning blijft er gewerkt kan worden in een lager tempo met een minder stuwend achterbeen

_Susan_ schreef:Dankje Gooya,
Hij vroeg nog wel weer naar de concoursen.
Heb hem gezegt dat ik nu nog 2 concoursen heb staan en dat ik me niet weer eerder op ga geven dan dat het thuis 150% gaat.
Dat kon het wel begrijpen.
Volgende week vrijdag heb ik cc in Lonneker hij wil me dan gaan begeleiden.
Ook neemt hij de proef op zodat ik daar van kan leren.

_Susan_ schreef:Moll@ Dat hard rijden was mij dus ook niet duidelijk.
Dat heb ik na gevraagd, de reden waarom ik dit moet is omdat mijn paard voorwaarts moet gaan denken.
Het binnenbeen wat nu steeds strek moet zijn, moet straks plaats gaan maken voor een wakend been, maar ook dit heeft te maken met de voorwaarste drang.
Het been aanhouden in de overgangen zorgt ervoor dat de bovenlijn onder spanning blijft staan en op die manier krijg je gereden overgangen, zonder een dood moment.
Chriss@ Mag ik vragen of je alle stukken hebt gelezen die ik heb geschreven of heb je alleen de beginpost gelezen.
arjavdham schreef:waarom rijd je bij een instructeur??
wil je voor je hobby rijden of wil je meer wedstijd kanten op??
ik zou zeggen zoek in ieder geval een instructeur die bij je pas anders kom je nergens!!
hou er plezier bij!
succes; lijkt me echt rot om hier tegen aan te moeten lopen!