Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rixt95 schreef:Nooit een slof gebruiken!!!!
Ik heb het wel gebruikt maar paard steigerde en omdat ik niet snel mee kon komen raakte ik uit balans en trok ik juist aan de slofs waardoor we achter over gingen!!!
Nooit doen! (A)
Martingaal gebruiken, Het heeft trouwens niks met opvoeding te maken zoals het eerste berichtje luid. Het paard heeft het in zich of niet, maar je zal het wel moeten zien te overwinnen
CharleyT schreef:Rixt95 schreef:Nooit een slof gebruiken!!!!
Ik heb het wel gebruikt maar paard steigerde en omdat ik niet snel mee kon komen raakte ik uit balans en trok ik juist aan de slofs waardoor we achter over gingen!!!
Nooit doen! (A)
Martingaal gebruiken, Het heeft trouwens niks met opvoeding te maken zoals het eerste berichtje luid. Het paard heeft het in zich of niet, maar je zal het wel moeten zien te overwinnen
Dan is het een ruiterfout en geen slofteugelfout. jij trok aan de verkeerde teugel.

midgie schreef:Het enigste wat echt helpt is leren paardrijden.

nicky_rilana schreef:wil je persee een hulp teugel? mischien kun je er ook een scherperbit in hagen als hij gaat rennen kun je hem ook weet terug krijgen ik zou geen martingaal gebruiken die is aleen als hij zijn kop omhoog doet om contakt te houden, mijn pony gaat met het springen ook ooit hard en heb altijd met martingaal gereden maar dat helpt niet voor het rennen, heb er tegenwoordig een ander bit in hagen en dat scheeld wel maar die heb ik aleen in als ik ga springen verder nooit want dan wordt hij ook te hard in zijn mond.