Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xTinkertje schreef:TS wou tips zei ze in pb.. en geen ''kleine kindjes'' die met hun ''gekopieerde informatie van internet'' zich bemoeien met iets waar ze ''geen'' ervaring mee zou hebben kunnen hebben.
liesje1986 schreef:Dat ben ik niet met je eens moll, het paard kan alleen zijn tong over het bit gooien als de druk van de teugel is.... Dus een onrustige hand kan ik me wat bij indenken, net als te weinig contact.
sylblik schreef:Mijn paard doet deed dit ook voor lange tijd en niet vanwege pijn maar gewoon om onder het werk uit te komen. HIj kroop dan eerst achter de loodlijn sperde dan de mond en hoppa de tong erover. Door de neusriem en sperriem iets strakker vast te maken en goed met been te rijden naar de hand toe is het probleem opgelost.
heb je misschien ook bij jezelf nagedacht of de fout misschien bij jou ligt en niet alleen bij het paard.... in plaats van allemaal bitjes te gaan proberen.

moelly schreef:het oude maar vertrouwde kousje, kleur zwart en niemand merkt het;)
gewoon om de tong binden(1X) knelt absoluut niet maar helpt jou wel heerlijk rijden;)
midgie schreef:moelly schreef:het oude maar vertrouwde kousje, kleur zwart en niemand merkt het;)
gewoon om de tong binden(1X) knelt absoluut niet maar helpt jou wel heerlijk rijden;)
Sorry maar van dit antwoord word je toch misselijk, erg egoïstisch ook, als jij maar plezier hebt.
Ik heb ook in je profiel het paard bekeken, kind kind wat doe jij op een paard, heb je wel eens bedacht dat een paard ook gevoel heeft?
Zou zeggen bind eens een panty om je tong en maak hem vast aan je oren, kijken of je nog met dit advies durft te komen.
moelly schreef:het oude maar vertrouwde kousje, kleur zwart en niemand merkt het;)
idialist schreef:Mijn paard doet deed dit ook voor lange tijd en niet vanwege pijn maar gewoon om onder het werk uit te komen. HIj kroop dan eerst achter de loodlijn sperde dan de mond en hoppa de tong erover. Door de neusriem en sperriem iets strakker vast te maken en goed met been te rijden naar de hand toe is het probleem opgelost.
janesmith schreef:idialist schreef:Mijn paard doet deed dit ook voor lange tijd en niet vanwege pijn maar gewoon om onder het werk uit te komen. HIj kroop dan eerst achter de loodlijn sperde dan de mond en hoppa de tong erover. Door de neusriem en sperriem iets strakker vast te maken en goed met been te rijden naar de hand toe is het probleem opgelost.
Dat is een fabeltje dat veel ruiters zichzelf wijsmaken. De tong over het bit is altijd een bit/pijn probleem. Ruiters willen zichzelf graag wijsmaken dat het paard dat doet vanwege een andere reden dan dat pijn probleem, omdat je dan een beter gevoel hebt. De waarheid is het helaas niet.
Akhal_Teke schreef:Heb je het al eens met een leren bit geprobeerd?
Ik ben het trouwens helemaal met xtinkertje eens.
De tong over het bit is een teken dat er iets niet goed zit. Met een tonglepel los je het probleem niet op, maar verbloem je de reactie op het probleem. (waarschijnlijk pijn idd)