Oef... zeg het niet gauw, ben ook van de leuk, kom we gaan starten, maar ehhhh, in jouw geval. Nog even thuis oefenen.
Zou even lekker thuis goed les nemen van een goede instr. ik heb ook vrienden die leuk kunnen rijden, maar lesgeven is een vak apart. Bovendien heb je een jong paard zo verprutst, dat is zonde. Want volgens mij heb je best een hele leuke fjord en met wat goede begeleiding ben je ook best een leuke ruiter! He, en iedereen heeft het recht op een verprutste proef, bij jou was het deze! (we zijn allemaal een keer begonnen en geloof me heb laatst zitten schrijven en er kwamen soortgelijke proeven langs.) De volgende keer dat je gaat starten zorg je gewoon dat je alles super voor elkaar hebt.
Heb je een filmpje van thuis rijden? (foto die je geplaatst hebt zegt niet zoveel.)
Als je dan ooit zover bent dat je thuis in constant tempo met constante aanleuning kunt rijden, waarbij jij kan varieren. En je netjes een figuur kunt rijden. Dan eens lekker samen op stap gaan ergens naar toe, niet eens wedstrijd, maar gewoon naar andere plaats. Gaat dat goed, dan eens starten in gesloten ring (het is bijna weer indoor seizoen, zoek een bak uit van 20 -40) Als dat goed gaat, zie je wel weer verder. Zou voorlopig thuis even blijven oefenen.
Overigens, je hebt het met die proef de jury niet makkelijk gemaakt . (Ik ben afgehaakt bij de 1e galop waar hij niet aansprong en uiteindelijk wel aansprong, 2 redenen, 1 Youtube bleef steeds haperen en tja, de proef was echt niet goed.)
Oh en aub niet meer over bureau stoelen met ijzeren poten heen springen, als die omvalt en jij of je paard vallen erop. (autsj!)
@sjolvir Nee heb nog geen filmpje van thuis rijden, ik zal kijken of ik er een deze dagen eentje kan maken.
Girassol
Geplaatst: 22-07-10 10:46
Ik moet zeggen dat ik het filmpje niet zo fijn vind, het lijkt alsof hij soms onder je uit wil lopen en ik zie ook verzet tegen de hand. Op zich kan je wel af en toe een wedstrijd mee doen om wat ervaring op te doen en te leren van het commentaar van de jury. Toch zou ik zelf nog even wachten en eerst nog meer oefenen en les nemen. Je zegt trouwens dat het springen goed gaat, maar je pony moet om te springen ook dressuurmatig voor elkaar zijn
spring je nou echt met een spijkerbroek en uggs aan dat vind ik wel echt erg trek een rijbroek aan en laarzen daar zijn die dingen voor gemaakt en ga vooral door trainen met je paardje (ik hou niet van fjorden) maar deze vind ik erg leuk!!