tips paard inrijden,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 02:12

suusiejj schreef:
polly2 schreef:

Dat is de allerbeste tip die je kunt krijgen: laat het doen door iemand die er ervaring mee heeft, of op zijn minst, laat je helpen door iemand die er ervaring mee heeft.

Juist in deze fase is het belangrijk om alleen goede dingen te doen, omdat dingen die je nu fout doet een hele lange nasleep kunnen hebben. En zeker ook nog omdat het een paard van een ander is, dat je hier goed mee kunt verprutsen....

Deze zou ik doen zo ben ik ook jaren terug begonnen, je moet het toch zelf ergens leren denk ik..
En als je het constant maar aan een ander over laat terwijl je het zelf wil kunnen, leer je het nooit, dus ga erbij staan, kijk, vraag, en doe als diegene je iets aanbied te proberen

Dat bedoelde ik ook met me tekst, iedereen moet leren denk ik anders houden we over aantal jaar niemand over die kan beleren op fatsoenlijke manier :)

purple

Re: tips paard inrijden,

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:30

Ik zou gewoon begeleiding zoeken!
En die reacties dat je het iemand met ervaring moet laten doen slaan nergens op, hoe kan iemand ervaring opdoen? Juist, door het te léren!

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:14

luister meiden, haal er iemand bij die er ervaring mee heeft.
en dan iniedergeval om jullie te helpen.
ik ben nou 16 en heb 4 paarden ingereden, maar dat is echt niet gemakkelijk.
ik ben op mijn 12de begonnen met inrijden.
wij zijn altijd met 3 mensen.
niet meer niet minder en niemand mag er dan ook bij zijn.
met inrijden met het paard mensen hebben die het paard vertrouwen kan en waarvan het paard weet wat ze doen.
de mensen die erbij zijn:
ik zelf als ruiter
mijn vader heeft er ervaring mee, (gaat zelf niet op jonge paarden omdat die bang is dat die iets breekt)
een vriend van mijn vader die voor zijn werk in de paarden zit en vaak moet meehelpen met het inrijden van de jonge paarden. (komt dagelijks bij ons bij de paarden)
maar meiden denk er alsjeblieft niet te makkelijk over want inrijden is een ingewikkelde klus en daar moet je echt je verstand bij gebruiken.
en als je dat niet hebt verpest je het voor het paard en misschien zelfs nog voor jezelf.

Annemiekbram

Re: tips paard inrijden,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:28

Vakantie vakantie vakantie :z