Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Eliine schreef:Bekend probleem bij vooral jonge paarden of paarden die slecht in de bespiering zitten. In beide gevallen is mijn ervaring dat het goed helpt om vaak kleine stukken te galopperen. Dus juist niet lang doorgaan, juíst het moment van aanspringen kost de grootste krachtinspanning. Dan moet hij namelijk de achterhand onder de massa plaatsen, en zn spieren gebruiken. Als ie eenmaal een vaartje heeft in de galop kost dat veel minder energie (daarom gaat ie ook zo hard, dat is voor hem makkelijker). Dus juist vaak aanspringen, aantal passen galopperen, tot je voelt dat hij wil versnellen, dan terugnemen, belonen en weer aanspringen. Als je dat elke training een aantal keer doet (niet eindeloos blijven herhalen, gewoon een aantal keer op elke hand) dan zul je na een aantal weken al duidelijk verschil moeten gaan merkenen dan langzaam de duur verlengen zonder dat hij uitzichzelf heel erg gaat versnellen.
Succes!
bij mij heeft het wel gewerkt!
(was op een buitenrit)
haha, daar was de eigenaar niet zo blij mee volgens mij:P Maar verder gaat het wel goed hoor:D