nagevelijk in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Re: nagevelijk in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:42

Dat is geen nageeflijk, dat is gewoon schuin naar beneden trekken met een veel te strenge hand.. :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:45

Als ik kijk naar mijn eigen protocollen en de protocollen van anderen (in combinatie met de proef) is dit verre van winstpuntwaardig. Wat ik hiermee wil zeggen is: neusriem eraan, thuis lekker blijven oefenen, een instructeur in de arm nemen die weet wat er gevraagd wordt op dressuurwedstrijden en dan komt het helemaal goed!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:31

Ik zou nog even lekker doortrainen :j het ziet er allemaal wat hangerig uit,
leuk paard heb je!

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 08:14

MyHorseGirl schreef:
Dat is geen nageeflijk, dat is gewoon schuin naar beneden trekken met een veel te strenge hand.. :n

dit is totaal niet zo! ik heb dit paard nu 3 maanden , en heb heel veel moeite gedaan voor ontspanning, en zoals je bij de foto's van mijn broertje ziet, is ze een kei in het gespanne lopen! als je dan kijkt naar de andere foto's zie je dat ze daar veel meer ontspannen is.

Het is dus niet naar beneden trekken met een strenge hand :+ :+

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:45

je mag je arm wel wat meer buigen (knik in je elleboog), je beugels een gaatje langer en naar voren kijken (dan ga je waarschijnlijk ook wat rechter op zitten)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:51

Het beeld ziet er nog niet winstwaardig uit.
Ik zou eventjes doortrainen.

Ik vind het een enorm trekkerig beeld geven. Dit is ook geen nagefelijkheid.
Ik vind het moeilijk om via internet te vertellen hoe je het moet oplossen. Dus ik zou in jou geval, goede begeleiding zoeken die jou ermee kan helpen.

Met wat trainen komt het helemaal goed!

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 17:12

bedankt voor alle tips !!

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:16

Je paard hoeft niet nagevelijk te zijn.
Jury's willen het wel graag zien.
Als je paard maar niet de neus in de lucht steekt,
en dat je gewoon controle hebt en dat je paard de hals op goede lengte heeft,
dan kun je het altijd proberen.

Ik zou er wel aan werken om haar nagevelijk te krijgen,
Voor de L1 en voor de B krijg je ook leukere punten. ( ik heb wel commetaar gehad in de B dat ik niet aan de teugel liep!)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:53

Isis_Quinto schreef:
Je paard hoeft niet nagevelijk te zijn.
Voor de L1 en voor de B krijg je ook leukere punten. ( ik heb wel commetaar gehad in de B dat ik niet aan de teugel liep!)

Waar baseer jij op dat dat niet hoeft?
Bij mij krijgen niet nageeflijke paarden geen winst. Dat is toch wel het minste wat je van een paard kunt vragen in de B.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:56

Nee, niet nageeflijk genoeg.
Je zou eens kunnen proberen bij een verenigingswedstrijd te schrijven, dan leer je wat een jury wel en niet wil zien.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:20

Je paard hoeft niet 100% aan de teugel te lopen, maar dient echter wél nageeflijk te lopen. Dus wat I_Q zegt klopt niet.
Ik vind het beeld ook niet lekker: paard loopt te trekken aan de teugel en jij trekt terug.
Idd neusriem aan het hoofdstel bevestigen, normale teugels als je toch niet met thiedemann rijdt en les nemen om je ontspanning en aanleuning B-proefwaardig te krijgen.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:25

sorry maar vind dat de pony nagevelijk loopt.

toen ik B starte liep mijn pony wel helemaal aan de teugel en alles.
je kunt je ook opgeven voor onderling wedstrijd, zo kun je beetje zien hoe de jury je vind rijden.
(had ik zelf ook gedaan voordat ik wedstrijden starte)

het lijkt wel alsof de pony erg aan de teugels trekt om zijn nek langer te maken.

waarom heb je eigenlijk geen neusriem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:31

xTweetyx schreef:
sorry maar vind dat de pony nagevelijk loopt.

toen ik B starte liep mijn pony wel helemaal aan de teugel en alles.
je kunt je ook opgeven voor onderling wedstrijd, zo kun je beetje zien hoe de jury je vind rijden.
(had ik zelf ook gedaan voordat ik wedstrijden starte)

het lijkt wel alsof de pony erg aan de teugels trekt om zijn nek langer te maken.

waarom heb je eigenlijk geen neusriem?

Vroeg ik mij ook af, en heb het idee dat je hem naar binnen trekt om hem zo aan de teugel te krijgen.
Rij hem eerst voorwaarts, daarna komt de nageeflijkheid vanzelf.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:36

ik vind dat je er zelf ook niet zo heel netjes bij zit hoor. voor wedstrijden,
je zit veel met je bovenlichaam naar voren en je moet je handen zekker hoger gaan houden.het lijkt net of je je zadel wilt vasthouden.

ik zou eerst gaan lessen(weet niet of je dat al doen) maar zou echt wel een tijd wachten met wedstrijden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:39

Ik zie hier alleen maar een paard met ruiter in stap :o

In een B proef zit ook draf, galop EN veel overgangen en figuren....dus B-waardig is niet te beoordelen vanaf een paar stapfoto's ;)

Start een keer een onderlinge wedstrijd of HC dan weet je precies waar je staat!

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:49

in de proeven word er niet alleen gekeken naar nageeflijkheid, maar ook impuls rechtgerichtheid aanleuning en ontspannen gaande paard, houding ruiter en effect van de hulpen.
ga dan eens reeël bij je zelf na of jullie al B waardig rijden.
wij zien het paard alleen op een foto, jij in het echt
Laatst bijgewerkt door susanne_m op 15-07-10 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:09

Slechts één opmerking van mijn kant: het zadel ligt erg beroerd op je paard. Het moet in ieder geval een flink stuk naar achteren, zodat de schouders bewegingsruimte krijgen. Of het zadel dan wel goed ligt en past, kan ik zo niet beoordelen, maar zoals ie nu ligt, ligt ie beslist niet goed en lijkt ie niet te passen.

Dat kan ook de oorzaak zijn dat je paard niet/moeilijk kan ontspannen.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:10

voor de B denk ik wel hoor!;)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:56

JoviBan schreef:
Slechts één opmerking van mijn kant: het zadel ligt erg beroerd op je paard. Het moet in ieder geval een flink stuk naar achteren, zodat de schouders bewegingsruimte krijgen. Of het zadel dan wel goed ligt en past, kan ik zo niet beoordelen, maar zoals ie nu ligt, ligt ie beslist niet goed en lijkt ie niet te passen.

Dat kan ook de oorzaak zijn dat je paard niet/moeilijk kan ontspannen.

ik dacht ook al te zien dat het zadel idd. ver naar voren lag, maar het lijkt me ook geen compact beestje.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:14

Ik denk dat hij hier niet nageeflijk genoeg is voor de B. Ook al hoeft een paard in de B niet nageeflijk te lopen, een 7 wordt al snel een 6. En dat de complete proef door. En dan 1 foutje, dus een 5, dan heb je al geen winst. Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat je het hiermee red, en anders blijft het bij B.

Celine13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:19

ik vind het altijd zo raar,
men zegt in de B hoeft je pony/paard nog niet rond
maar wel lichtelijk nagevelijk.
en iedere jury die mijn vriendin nog heeft gehad zeggen ze
we willen hem tog wat ronder zien.
en dan denk ik hij is nagevelijk maar nog net niet consant rond
maar wel nagevelijk en toen de pony's die helemaal constant rond lopen winnen
terwijl ik het juist nog een beetje leuk vind als een pony/paard nog niet echt constant rond loopt
want dan weet je dat het een beginner is en dat het dan allemaal nog niet zo hoognodig is

groetjes.
:D

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:30

Celine13 schreef:
ik vind het altijd zo raar,
men zegt in de B hoeft je pony/paard nog niet rond
maar wel lichtelijk nagevelijk.
en iedere jury die mijn vriendin nog heeft gehad zeggen ze
we willen hem tog wat ronder zien.
en dan denk ik hij is nagevelijk maar nog net niet consant rond
maar wel nagevelijk en toen de pony's die helemaal constant rond lopen winnen
terwijl ik het juist nog een beetje leuk vind als een pony/paard nog niet echt constant rond loopt
want dan weet je dat het een beginner is en dat het dan allemaal nog niet zo hoognodig is

groetjes.
:D

Klopt, maar je kan je vast wel indenken dat een pony/paard die constant nageeflijk is eerder 8en en 7s rijd en wint?
Daar liggen de verbeter punten, vooral voor een klasse hoger. Een ontspannen en actief paard/pony maar niet nageeflijk geef ik een 6, maar een wel nageeflijk paard een 7 of nog netjeser een 8. Je hebt goed, beter en de beste!

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:28

ik deed mee in de B en mijn pony liep ook niet constant nagevelijk maar ik was ong 2 en 3 van de 16 en ik had toch 1 winst!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 05:57

je paard moet nageeflijker zijn om winst te rijden. ik denk dat het geen verkeerd idee is om lessen te nemen van een instructeur met wedstrijdervaring die dat weer aan jou kan leren.

dat een paard op wedstrijd in de B niet nageeflijk hoeft is onzin. mij valt wel op dat dezelfde jury's op ponywedstrijden milder zijn als bij de paarden.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 06:16

Als ik jou was zou ik nog even wachten, waarschijnlijk krijg je nu op je protocol tdh tdh tdh (tegen de hand) of meer nagevelijk. elke keer rond de 165 en 170 rijden is niet leuk!! dat demotiveerd!! en heb je straks helemaal geen zin meer in wedstrijden!! je ziet zo veel ruiters die te vroeg starten!!

Wat heb je een super leuk paard!! ik vind je rug heel mooi recht, ik denk dat je beugels eerst 1 straks 2 gaten langer mogen, dan kan je nog makkelijker gaan zitten, dan kun je je schouders ook nog achteren proberen te houden en mooi voor je uit kijken, wat het beeld ook heel erg zou veranderen is als het je lukt om je bovenarmen naast je lichaam te houden en er dus een knik in je ellebogen komt. dan word het ook makkelijker om je handen hoger te houden, ongeveer boven de schoft van het paard naast elkaar!!
ik neem aan dat je gewoon les hebt dus dan zul je dit vast vaker horen!!

wat ik veel belangrijker vind is dat paardrijden leuk blijft en dat je nog lekker kan genieten!! dus ga niet te vroeg op wedstrijd want dan word het moeten moeten moeten en ga je je paard naar beneden trekken en dat is zo zonde!!

zo'n foto van je broertje vind ik ook prachtig!! toch super als een paard zo braaf is dat hij het zo kan leren!!

Lekker door trainen en blijven genieten dan komt het helemaal goed!!