Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MyHorseGirl schreef:Dat is geen nageeflijk, dat is gewoon schuin naar beneden trekken met een veel te strenge hand..
Isis_Quinto schreef:Je paard hoeft niet nagevelijk te zijn.
Voor de L1 en voor de B krijg je ook leukere punten. ( ik heb wel commetaar gehad in de B dat ik niet aan de teugel liep!)

xTweetyx schreef:sorry maar vind dat de pony nagevelijk loopt.
toen ik B starte liep mijn pony wel helemaal aan de teugel en alles.
je kunt je ook opgeven voor onderling wedstrijd, zo kun je beetje zien hoe de jury je vind rijden.
(had ik zelf ook gedaan voordat ik wedstrijden starte)
het lijkt wel alsof de pony erg aan de teugels trekt om zijn nek langer te maken.
waarom heb je eigenlijk geen neusriem?

JoviBan schreef:Slechts één opmerking van mijn kant: het zadel ligt erg beroerd op je paard. Het moet in ieder geval een flink stuk naar achteren, zodat de schouders bewegingsruimte krijgen. Of het zadel dan wel goed ligt en past, kan ik zo niet beoordelen, maar zoals ie nu ligt, ligt ie beslist niet goed en lijkt ie niet te passen.
Dat kan ook de oorzaak zijn dat je paard niet/moeilijk kan ontspannen.
Celine13 schreef:ik vind het altijd zo raar,
men zegt in de B hoeft je pony/paard nog niet rond
maar wel lichtelijk nagevelijk.
en iedere jury die mijn vriendin nog heeft gehad zeggen ze
we willen hem tog wat ronder zien.
en dan denk ik hij is nagevelijk maar nog net niet consant rond
maar wel nagevelijk en toen de pony's die helemaal constant rond lopen winnen
terwijl ik het juist nog een beetje leuk vind als een pony/paard nog niet echt constant rond loopt
want dan weet je dat het een beginner is en dat het dan allemaal nog niet zo hoognodig is
groetjes.