Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rangeela schreef:p.s.
beenhulpen ook licht maken! dat tie niet afstompt! Je kunt ook licht beginnen en opbouwen tot hij reageert en meteen druk verminderen als hij reageert en belonen.
succes
Symbeami schreef:Werk je hem wel eens aan de longe? Ik zou eerst zorgen dat hij aan de longe heel erg goed op stemhulpen reageert. Dan als je gaat rijden, stemhulp + klein beetje been geven. Volgens mij legt hij de link niet been=voorwaarts.
En dan heel veel overgangen oefenen en eerst maar eens flink ondersteunen met je stem.
Feitelijk moet je hem gewoon helemaal opnieuw beleren.
cupcake_x schreef:aerdenhout1 schreef:3 jaar en al zo veel meegemaakt?? Zet hem lekker deze zomer weg het land op voor minimaal een maand of 4 en pak hem dan weer eens op.
Dit paard heeft het recht om na al die ellende nog even kind te zijn!
Sorry hoor, maar volgens mij besef je niet dat ik het allerbeste voor mijn paardje voor heb.
aerdenhout1 schreef:HOOO...maar zo was het echt niet bedoeld! Dit begrijp je verkeerd..alleen denk ik dat een paar maanden rust na wat hij al heeft gedaan op een te jonge leeftijd ( en niet door jou, maar vorige eigenaar!!!) het voor dit jonge dier beter is als hij nog even mag doorgroeien en kind mag zijn!
Je zal zien dat dat alleen maar naar je toe komt!
zal ik even een 2tal foto's neerzettencupcake_x schreef:aerdenhout1 schreef:HOOO...maar zo was het echt niet bedoeld! Dit begrijp je verkeerd..alleen denk ik dat een paar maanden rust na wat hij al heeft gedaan op een te jonge leeftijd ( en niet door jou, maar vorige eigenaar!!!) het voor dit jonge dier beter is als hij nog even mag doorgroeien en kind mag zijn!
Je zal zien dat dat alleen maar naar je toe komt!
Sorry begreep het aanvallend:) sorry dat ik het verkeerd opnam!:)

Ik gaf eerst altijd zachtjes been, als die dan niet reageerde wat harder, en als die nog niet reageerde tikje met de zweep, op een begeven moment reageerdie die alleen nog op me zweep en als ik een tikje gaf ging die bokken
Maar ik bleef volhouden want de aanhouder wint
En op een begeven moment hield die op met bokken en nu luister die wel goed op me been
en klikken met je stem wil ook helpen! Schakelen werkt ook goed, kleine stukjes vooruit en kleine stukjes terug, bij mij hielp dat in ieder geval wel goed! Gewoon je paard lekker bezig houden met tempowisselingen enzo..