Sterker maken RA, oefeningen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Re: Sterker maken RA, oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 12:02

Ja de afspraak voor de ostheopaat is gemaakt, ik ga met dit weer toch lekker de bossen in een beetje rechte paden rijden enzo dus moeilijk zal het zeker niet worden :)

Hij kan rechtsom ook in zijn hals gewoon buigen, los van de binnenhand, ontspannen in de kaak. Alleen dat achterbeen blijft buiten de massa. Heb echt niet het idee dat het vanuit de hals/kaak komt iig, daar is hij erg fijn en soepel in :j zelfs als ik hem longeer zonder ook maar iets eraan draaft hij erg fijn naar beneden en los.. Buigt makkelijk etc..

Maarja, ben iig heel benieuwd wat de ostheopaat erover zegt :) helaas duurt dat nog een paar weekjes

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:05

Kan hij het niet op een kleine volte niet omdat zn RA zo zwak is of omdat hij de stijf/niet los genoeg is ??

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:06

Ontzettend herkenbaar, ik ben stuk verder gekomen met rechtrichten. zie onderschrift, ik zal ook nog even kijken naar tips in dit topic. Tip, ga niet direct proberen in voltes te rijden, want dat raakt je paard overbelast, en uiteindelijk kreupel.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 12:20

een kleine volte heeft gewoon nog geen zin, hij is pas vier en wordt nu 4 maanden getraind. Hij is daar simpelweg nog niet sterk genoeg voor en ik vraag ook nog geen kleine voltes van hem, puur door zijn leeftijd en wat hij kan. Behalve in stap dan, en dat gaat wel steeds beter.

Tuurlijk kan ik best een kleine volte draven, maar daar heb ik in mijn training nu gewoon nog niet veel aan omdat hij eerst sterker moet worden om die volte uberhaupt echt correct te kunnen uitvoeren. Vraag dan liever wat buiging op de rechte lijn door bijvoorbeeld schoudervoor en schouderbinnenwaarts, pasje wijken etc.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 12:27

Het is trouwens niet zo dat ik alleen onwijs grote voltes pak hoor, probeer ook wel soms een volte van 15 tot 18 meter ofzo, gewoon iets kleiner. Maar een volte 10 meter ofzo zit er gewoon nog even niet in :) hij is best groot en nog vollop aan het ontwikkelen/groeien. Die 'afwerking' komt wel. Wil nu eerst gaan rechtrichten en zorgen dat hij weer lekker recht in zijn lijf is en beide zijdes fijn kan aangaloperen enzo :)

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:28

Helemaal top Deniece, ik denk dat je al heel goed bezig bent.
Lekker rustig aan je paard sterker maken en het komt vast helemaal goed ;-)
Buiging op rechte lijn is ook een hele goede oefening en zigzag (slangenlijn) ook. Ook tempowisselingen op rechte stukken is goed.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 18:49

Ja zigzag wijken probeer ik ook in het bos wel eens, maar haha dat lijkt vaak nergens op.. Tempowisselingen ben ik constant mee bezig, ook aan de longe en daar wordt hij heel sterk van :)

Ik wacht geduldig de ostheopaat af :j

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:58

Fijn dat de ostheopaat langs kan komen, als je paard lekker los is en geen blokkades meer heeft is training ook gemakkelijker voor hem. Zigzag, bedoel ik eigenlijk niet wijken, maar soort mini S volte oftewel slangenlijn. En dat op rechte lijn. Dat kun je in bos heel mooi oefenen en is erg goed om je paard soepel te krijgen, vooral bekken/lendenen gebied.

Focus je ook altijd op een punt, waar je recht op af kunt rijden. Vierkante voltes in de bak ik ook goede oefening. Wel steeds weer op binnenhoefslag.
Succes!