Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
timilon schreef:mmm...dan zou ik eerst eens aan de beugels trekken als het zadel erop ligt, zodat het zadel iets beweegt.
dan eventueel alleen met je armen over hem heen hangen, wel zelf op de grond blijven staan.
accepteerd hij dit allemaa, dan op een krukje/verhoging ernaast, alleen maar staan.
accepteerd hij dat ook, dan kun je weer met je armen eroverheen hangen.
zo zou ik het aanpakken, maar kan me voorstellen dat er anderen hier het anders aan zouden pakken.(bijv. juist niet op een verhoging ernaast ofzo)
en ik zou,als het de volgende keer weer "fout" gaat, het toch uit besteden.
(waar woon je ergens? mag ook via pb)
Akhal_Teke schreef:Je moet ook niet pasjes vooruit maken. Je moet de eerste keer opzij gaan.
Moeilijk uit te leggen zonder het voor te kunnen doen.
Rosanna1990 schreef:Ik heb vandaag voor het eerst op de tuiger merrie gehangen van mijn buurman...
Ze was zo braaf met longeren en gewoon hangen ging ook nog, totdat we een paar stapjes gingen maken, bok bok..
Nu zit hier bloed voor dat niet zo gemakkelijk is..
Ik ben meteen weer gaan hangen en toen gewoon héél lang stil gestaan en uiteindelijk twee pasjes kunnen zetten. Maandag weer een dag, maar in dit paard gaat héél veel tijd zitten...
Jeaninee_Ier schreef:Ik vind de reactie van Akhal_Teke een beetje kort door de bocht.
Maar het is wel duidelijk dat je iets te snel bent gegaan. Niet morgen weer proberen maar eerst even weer een stapje terug doen. Het is voor je paard gewoon allemaal wat te snel gegaan.
Succes!
Jennyxx schreef:Rosanna1990 schreef:Ik heb vandaag voor het eerst op de tuiger merrie gehangen van mijn buurman...
Ze was zo braaf met longeren en gewoon hangen ging ook nog, totdat we een paar stapjes gingen maken, bok bok..
Nu zit hier bloed voor dat niet zo gemakkelijk is..
Ik ben meteen weer gaan hangen en toen gewoon héél lang stil gestaan en uiteindelijk twee pasjes kunnen zetten. Maandag weer een dag, maar in dit paard gaat héél veel tijd zitten...
Was het de eerste keer dat je ging hangen? Zeker als je problemen verwacht is het misschien een idee om echt maar 1 stapje per dag te doen? Dus eerst een paar keer alleen hangen zonder stappen. En pas als dat goed gaat, een stapje verder en dat is je gewicht een beetje bewegen. Nog een stap verder is je armen en benen wat bewegen. Dat vinden paarden al vaak eng. En de stap daarna is pas wegstappen. Ligt ook aan het paard natuurlijk, maar voor 'moeilijke' paarden misschien een idee.