Waarom bokt pony naar buik als ik aanspoor??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 21:43

Nee ze is nog super fit en heeft ook nog zin in rijden als ik soms even naar buiten ga doet ze helemaal niks meer ;P
Aan het zadel en tuig of aan haar lichaam licht het niet.
xx

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:58

het kan zijn dat ze doet omdat ze last van haar nieren heeft????mijn vriendin dr paard deed dit ook.of ze is heel gevoelig op dr eierstokken

XxchandyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:23

Het is meestal een teken van verzet.
het kleine pony hengstje van mij die doet dat momenteel ook heel erg veel bij zijn verzorgertje.
zodra die meid de pony begint te rijden hoe het moet wordt die steeds minder lief,als je hem laat lopen hoe die zelf wilt is niets aan de hand.bij hem is het dus echt een teken van verzet.
ik laat haar altijd gewoon weer benen geven zodat die toch door loopt,en als hij het te bont maakt krijg die gewoon een tik.
meestal snapt die naar 3 keer wel dat we niet opgeven en houd die vanzelf op met het trappen of happen naar het been.
je kan er het beste gewoon heel consequent in blijven oefenen en afstraffen als die het doet.

suc-6 er mee.

germie

Re: Waarom bokt pony naar buik als ik aanspoor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:03

Het is verzet, maar zeer goed mogelijk ook uitproberen bij jou, dan moet je het rigoreus aanpakken:
zweep erbij dus. Oftewel, je drijft, krijg je als reactie bok, dan zweep erbij. Krijg je dan weer een bok, teugels in 1 hand, en hardere tik op de kont. En zo ga je door totdat ze voorwaarts gaat. Wel de ruimte geven en enorm belonen als ze gaan.
Laat ze maar wegstormen in galop, dan doen ze wat je vraagt.
Geen angst en consequentie is wat er nodig is. Belonen is ook heel belangrijk. Je moet dus zeker niet in de mond hangen terwijl je die tik geeft. En je moet steving in het zadel zitten. Niet bang zijn voor een bok of wat dan ook. Meestal is 3-5 tikken genoeg om het euvel op te lossen. En dan doen ze het nog een tweede keer misschien, en dan is 1 tik genoeg.
En dan is het ook over, dan weten ze dat er een tik komt als ze het doen.