nee, die heb ik even dik gemaakt, om aan te geven dat ik dat deel verkeerd begrepen had
tantethee
Geplaatst: 21-06-10 23:01
midgie: ik ken de ts persoonlijk, als er hier 1 iemand op bokt is die zorgvuldig, liefdevol en consequent met haar paard om gaat is het jeanine wel. ze rijd lekker met hem in het bos, hobbelt een beetje basis dressuur, 1 x per week les en maakt af en toe een huppeltje.. over het algemeen zonder spoortjes en zweep, en misschien soms wel een tikje te vriendelijk
misschien moet je je eens verdiepen in de ts, voordat je het hebt over machines. ts is heel gek met haar paard en zoekt oplossingen voor waar ze tegen aanloopt, er komt een ander zadel en ze signaleert dat het paard daarom moeilijk loopt, er kunnen veel mensen juist van haar leren.
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-10 16:27
Dankjewel Marjon
_Luziream
Geplaatst: 24-06-10 09:50
Het is een jong paard wellicht toch een zadelprobleem. Mijn 5 jarige ging van de winter ineens met zijn kont tegen de kribben. Dachten eerst dat hij puberde ofzo. Maar paard is van zich zelf echt alles behalve gemeen. dacht gelijk aan het zadel. Hij wilde niet lopen, vaak ook tegen je been zijn, kwam omhoog of ging bokken. Dat deed hij nooit! bleek dus echt het zadel te zijn. Sinds zijn nieuwe zadel doet hij het ook niet meer.
Je handelt goed hoor TS? Met een jong paard kun je gewoon alles doen, mits met mate. Dat doe je dus geen probleem.
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-10 10:54
Als je het hele topic doorleest Luziream dan is dit idd het geval en inmiddels dus ook vast gesteld vandaag komt de fysio en ik hoop volgende week de zadelmaker!
ik bedoelde het niet zozeer voor jou maar voor de meelezers. Als ik het zo terug leest heb ik het een beetje krom opgeschreven.............. Succes met een nieuw zadel en de fysio!
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-10 12:31
Oh oke! Dankje iig
PercyLeen
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-10 15:20
Nou het paard is volledig nagekeken door de fysio en hij reageerde lichamelijk amper ergens op. Hij had een paar (niet noemenswaardige) plekjes, waaronder precies achter het zweetblad. Heb haar gevraagd of het rijtechnisch te verklaren was die plekjes die die had maar ze durfde mij met 100% zekerheid te zeggen dat dit absoluut niet een rijtechnisch probleem is geweest. Hij was mooi los in zijn lijf en de plekken waar die kleine blokkades had was ws gewoon te wijden aan stress. Verder heb ik haar ook gevraagd of ik hem zo goed train en ze vond het super dat ik mijn 5 jarige nog zoveel tijd gaf om zich zowel geestelijk als lichamelijk te ontwikkelen.
LiseFederer
Geplaatst: 24-06-10 15:23
Kan je niet wat dressuurrijden met grondbalken bv op een diagonaal balken leggen ofz?
is maar een voorstel hoor =)
LOLLYYwood
Geplaatst: 28-06-10 12:40
Afwisselen zoals ik eerder heb gelezen in dit topic, misschien als beloning op het einde een sprongetje ofzo?