Na een paar sprongen weigert hij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:22

ik had dat ook met mijn vorige paard, ik had soms zelf dat ze op jumping tijdens het inrijden super sprong en dan op het parcours zelf dat ik haar niet over de eerste sprong kreeg. echt vreselijk.

probeer heel vaak af te wisselen, springen op verschillende locaties (vernieuwt en wekt hun interesse op), dressuur rijden met gewoon balkjes of zelfs zonder, op buitenrit gaan en daar een boompje meepikken ofzo. Dat hielp haar enorm. Nu spring ik ongeveer 1 keer per week en een parcoursje in het weekend (soms).

ik ga vaak op buitenrit en dat vind ze superleuk en de dag erna heeft ze er dan dubbel zoveel zin in.

ook niet steeds 1 sprongetje doen, eens een lijntje, een dubbel of een parcoursje, wel wat meer werk, maar bij mijn paard hielp het enorm en ik had het zo ook makkelijker op jumpings.

eens uitttesten

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:27

Het kan ook goed zijn dat hij last heeft aan de voorbenen of hoefjes.

Ik had namelijk een pony die verschrikkelijk moeilijk was qua aanleuning en na een paar sprongen kapte ze ermee.
Uiteindelijk bleek het te zijn dat zij twee hele kleine verkalkingen had aan de voorbeentjes van een oude peesblessure.
Deze pony sprong wel meer als het op een extreem zachte bodem was.