Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Irisj schreef:Hoi:)
Ik herken het probleem, heb een pony gehad die niet te houden was.
Inmiddels gaat het stukken beter met haar.
Krijgt je paard genoeg weidegang tussendoor? Toen mijn pony 8 uur op een dag op de wei stond ging het al veel beter.
Daarnaast gingen wij elke dag rijden, veel voltes, voltes voltes, totdat je er duizelig van bent.
Zodra ze begint te rennen niet aan de voorkant gaan trekken, gewoon op de volte zetten (anders komt ze alleen maar meer in opstand)
En als het je echt niet lukt, een keer een hele ervaren ruiter opzetten die m op z'n plaats zet.
Heeft bij die van mij ook geholpen!
Succes dr mee;)
ps. scherper bit werkt dit alleen maar tegen, omdat zodra je iets je hand beweegt ze er weer vandoor rent. liefst gewoon dubbelgebroken,
petitparis schreef:heb je dit probleem al veel langer of is dit alleen de laatste tijd?
de tanden al gecontroleerd, jou fries zou de eerste niet zijn die niet meer te houden is en "hard" in de mond, gewoon omdat contact met de mond gewoonweg pijnlijk is.
vorige week nog een paard bij ons op stal gehad.na enkele weken rust niet meer te rijden, gewoon onderuit lopen en bij meer druk alleen maar harder gaan terwijl die anders zo gemakkelijk in de mond was. tanden gecontroleerd en ja hoor vlijmscherpe haken...
kidforever schreef:petitparis schreef:heb je dit probleem al veel langer of is dit alleen de laatste tijd?
de tanden al gecontroleerd, jou fries zou de eerste niet zijn die niet meer te houden is en "hard" in de mond, gewoon omdat contact met de mond gewoonweg pijnlijk is.
vorige week nog een paard bij ons op stal gehad.na enkele weken rust niet meer te rijden, gewoon onderuit lopen en bij meer druk alleen maar harder gaan terwijl die anders zo gemakkelijk in de mond was. tanden gecontroleerd en ja hoor vlijmscherpe haken...
bedankt voor de tips.
dit probleem heb ik t laatste halfjaar
ik zal even kijken morgen of ik iets kan vinden in haar mond
ze is gewoon weg echt druk en inderdaad zoals je zegt
door meer druk gaat ze harder.
groetjes
demo_love schreef:misschien kun je een keer kijken hoe hij loopt aan een longeerlijn? Eerst zonder zadel, met hoofdstel en dan met zadlen en met hoofdstel? Zit daar verschil in?
JoviBan schreef:kidforever schreef:het zadel past perfect.
het is op haar maat gemaakt
en hebben er nooit problemen mee gehad
Hoe lang is dat geleden?
En hoe lang is het geleden dat het zadel helemaal opnieuw is opgevuld? Dat moet je namelijk elke 2 jaar laten doen bij een wolvulling.
kidforever schreef:opgevuld?
nooit van gehoord.
zelfs mijn ouders niet.
maar is misschien een optie
bedankt !(Y)
kidforever schreef:oke bedankt
ik krijg nu les van een man
die veel ervaring heeft ook met dit.
ze heeft nu wel aardig scherp bit in.
groetjes.
aerdenhout1 schreef:kidforever schreef:oke bedankt
ik krijg nu les van een man
die veel ervaring heeft ook met dit.
ze heeft nu wel aardig scherp bit in.
groetjes.
Hij weet het anders alleen op te lossen door er een aardig scherp bit in te hangen!
Geweldige instructeur inderdaad.
En kleine voltes rijden met een paard dat niet voldoende gebogen is, niet nageeft, en in contrastelling loopt is ook echt heel goed voor je paard!
Sorry, maar zoek een andere instructeur die weet hoe je met dit soort gevallen om moet gaan.
Nu ben je je paard aan het verkl*ten.
midgie schreef:Idd met een scherp bit los je niks op , dat geeft alleen meer pijn waar je nog meer problemen mee kan gaan krijgen.
Ik zou ook echt heel snel naar een andere instructrice gaan zoeken en niet iemand die het met pijn en een je paard helemaal laat verkloten zoals aerdenhout zegt, die mensen zouden geen les meer mogen geven, snappen zelf vaak niet wat techniek is en al helemaal niet wat een paard nu werkelijk is.
Het probleem ligt namelijk niet bij het paard.
kidforever schreef:midgie schreef:Idd met een scherp bit los je niks op , dat geeft alleen meer pijn waar je nog meer problemen mee kan gaan krijgen.
Ik zou ook echt heel snel naar een andere instructrice gaan zoeken en niet iemand die het met pijn en een je paard helemaal laat verkloten zoals aerdenhout zegt, die mensen zouden geen les meer mogen geven, snappen zelf vaak niet wat techniek is en al helemaal niet wat een paard nu werkelijk is.
Het probleem ligt namelijk niet bij het paard.
ehm, ieder heeft zo zijn eigen methode
van les geven.
voor jullie is het misschien verkloten
maar stel je voor dat anderen er veel van kunnen leren
en er op vooruit gaan.
ben je zelf instructrice & weet je de methode zo goed?
Younggirl schreef:Dat deed mijn paard ook.
Ik heb veel figuren gereden, veel overgangen (poging tot dat), gewoon een beetje moe maken.
Ook deed ik 'm wel is een half uurtje los in de bak, daarna gewoon een uurtje rijden.
Mijn paard werd iniedergeval veel rustiger.
Natuurlijk wel eerst een borsteltje eroverheen voordat je hem opzadelt.
Nu hoef ik hem niet meer los te doen als ik wil gaan rijden, hij blijft nu gewoon rustig.