in galop heb ik rugpijn!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 06:31

jeetje, klinkt als verborgen gebrek.
daar ben je ff lekker mee!!!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 06:44

mariska1995 schreef:
sinds een tijdje heb ik pijn in mijn rug zodra ik ga galloperen.
het lijkt net als of ik iedere keer dat mijn paard neerkomt een klap van onder op mijn ruggengraat krijg.
daarbij is mij zadel wel totaal doorgezeten en zit ik dus op een hard oppervlak.

heeft iemand tips voor mij? hoe kom ik van die rugklachten af!~

groetjes

Goh,misschien als je heel hard nadenkt kom jezelf wel tot een oplossing a.h.v. je intro hierboven. :)*

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:59

IK zal je zadel is na laten kijken en misschien ook slimom de rug laten na kijkne van je paard. Je kan zoveel kapot maken met een verkeerd zadel(heb het zelf ondervonden namelijk) en niet met een bondje onder je zadel rijdne heben ze mij geleerd je zadel moet gewoon goed op het paard passen en niet door een bondje. Tenzei je merder paarden met 1 zadel rij.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:36

ik heb vorig jaar nieuw zadel gekocht KN Tango en die heb je met 3 verschillende vullingen en met 2 kreeg ik gelijk last van me rug en bij de vulling die er in zit heb ik geen last echt vaag. Laat wel eens iemand komen voor me paard lost temaseren die kijk gelijk de rug en na dat is ook echt zo fijn als die daar geen last heb scheelt echt HEEEL veel :)*

bliksem23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:28

helmab schreef:
ik heb vorig jaar nieuw zadel gekocht KN Tango en die heb je met 3 verschillende vullingen en met 2 kreeg ik gelijk last van me rug en bij de vulling die er in zit heb ik geen last echt vaag. Laat wel eens iemand komen voor me paard lost temaseren die kijk gelijk de rug en na dat is ook echt zo fijn als die daar geen last heb scheelt echt HEEEL veel :)*

ja daarom even iemand er bij halen met verstand ervan

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:14

ja kost wel wat geld maar ja alleenmaal blijven denken van zou die last hebne rij je niet lekker dus daar heb je hellemlaal niets aan toch ;) paarden kost geld en kan van kwaat tot erger worden

bliksem23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:20

helmab schreef:
ja kost wel wat geld maar ja alleenmaal blijven denken van zou die last hebne rij je niet lekker dus daar heb je hellemlaal niets aan toch ;) paarden kost geld en kan van kwaat tot erger worden

ja paarden kost geld dat is vooor mij geen probleem hoor
dacht ligt aan me zelf
maar de vorige eigenaarr had het probleem dus ook

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:31

dan licht het niet aan jou ;)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:52

dit had ik vroeger ook,
Paardrijden maakt je rugspieren sterker.. het kan dus zijn dat jij je spieren voelt die zich aanspannen en sterk maken..
dan moet je je meer ontspannen en zo diep mogelijk in het zadel zitten

vaughane

Re: in galop heb ik rugpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 02:32

Als het zadel goed op het paard past, is er niets mis met het zadel maar ligt het aan jouw. (Misschien een beetje bot om zo te zeggen). Een bontje of iets dergelijks helpt dan echt niet. Je kan dan beter een keer een clinic "paard en ruiter in ballans" of zo volgen. Negen op de tien problemen zijn afkomstig van de ruiter, en komen niet door het paard.

bassie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:57

Als alles verder goed is met je zadel enz.. ga dan een keer naar de fysio misschien iets in je rug wat niet lekker zit meid.
gr