randie schreef:Citaat:Want ook een flegmatisch paard is enthousiast te krijgen. Het kost alleen een stuk meer moeite en creativiteit.
Sorry maar geen reactie is gelijk een klap met de zweep(en hard) vind ik geen manier van rijden. Dan heb jij het misschien leuk maar jou paard zeer zeker niet.
mijn vorige paard, en zijn week bestond uit buitenrijden, dressuur , springen, longeren en vrij zijn en dit allemaal
afgewisseld. En misschien wil je het niet horen, maar uiteindelijk zijn we juist wel een heel goed team geworden
en had ik een paard wat perfect aan de hulpen stond! In mijn geval was het een dominant paard, die gewoon
graag de dienst uitmaakte. En als je paard dressuur niet leuk vind? Dan doe je het maar niet? Dressuur is om je
paard zijn lijf goed te ontwikkelen en hem er beter van de maken, dus zonder dressuur ben je ook nergens!
Maar dan heb je dus ook een dominant paard. Dat is de mijne dan weer niet. En vereist dus idd meer "aanpakken" maar dan nog vind ik dat door slaan tottie loopt(met tegen zin) niet de manier
En als je paard dressuur niet leuk vind. Dan doe je het op een andere manier. Mijn paard vind het moderne dresuur ook niet leuk. Maar academisch wel (dus met werken aan de hand). Dus dan doe ik alsnog dressuur (paard is door AR training soepeler en gespierder dan ooit) Maar op een andere manier. En daarbij kun je tijdens je training. Een sprongetje tussendoor maken. VD of slalommen. Tsja nogmaals het word niet makkelijker maar mijn paard vind het leuk. En dat vind ik belangrijker dan winstpunten rijden op wedstrijd(wat met mijn paard niet te doen is, Wil je het leuk houden voor ons bijde)

kan nooit kwaad..

)