Hoe strak teugels? En hoe langzamer in draf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Re: Hoe strak teugels? En hoe langzamer in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:33

tja sorry maar heb je eenig idee wat er kan gebeuren met hat paard vast zetten in een houding en hij/zij zou schrikken? zomaar een vraag hoor, maar sta daar eens bij stil, dat je lesgever een springruiter is zegt niks, ken genoeg spring ruiters die dit soort praktijken uit den boze vinden, wat voor oefeningen je moet gaan doen, simpel, rij en voel inprenciepe ben je goed bezig echter naar mijn idee ga je te snel als je zelf nog geen onafhankelijke zit hebt en je paard nog niet los laat door de rug zou ik hier in eerst gaan werken met je paard voorwaards neerwaards te rijden met zeer zachte hand hier in ontwikkel je zelf meer balans en een onafhankelijke hand/arm om de beweging van het dier te blijven volgen zonder dat je er aan trekt, en dus ook je balans in je hand dus aan de teugel zoekt, nu heb je les van een springruiter, en daar niks te nadelen over maar die willen het paard meer in de hand hebben staan voor ze het beter kunnen begeleiden naar de sprong, echter komt dat nog het dier nog de ruiter die niet onafhankelijk zit niet tengoede, omdat er te snel op de hand gereden word en het dier sterk word in de mond en de ruiter teweinig op zit gaat rijden en zelfs gaan staan in de beugels.

nu weet ik niet welke kan je op wil dressuur of springen echter is mijn advies in deze is echt ook al wil je gaan springen je paard eerst ECHT dressuur matig te scholen alvoords je wil gaan springen, dit zal zeker helpen met je zit enz, ook zou ik wanneer je paard niet na geeft gaan werken aan de dubbele longe zo je paard voor te berijden op dat wat gaat komen zonder dat er iemand op zijn rug zit te butsen niet qru bedoelt, en zijn hoofd in een houding word getrokken aan touwtjes zonder dat er ontspanning is in het lichaam met alle elende die dit veroorzaakt.

mol

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:36

ik doe het alsof ik een theekopje vasthoud. Tenzij hij weer eens zo'n rukbui heeft, vooral tijdens stilstaan,... *lees ik lig zowat op zijn nek*..geef ik iets meer weerstand. Ik hoop dat het mindert. zal niet standaart met gewicht in je handen rijden..behalve dat het rijtechnisch niet erg goed is, krijg je er snel last tussen je schouderbladen. En zet je jezelf vast.

Edit: langzamer in draf? gewoon trager lichtrijden.. achterblijven in tempo zeg maar. Ook doen alsof je een ophouding wilt maken. Maar niet trekken.