Paard zadelmak maken, maar geen ervaring hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 01:00

Ik snap dat je je vereerd voelt dat jij dit mag doen, maar op de manier zoals jij verteld dat de eigenaar doet, lijkt hier veel meer achter te zitten.

Mocht je toch van mening zijn dat je wilt beginnen, begin dan alleen met de basis. Het longeren, zadel en hoofdstel mak maken ed.
Heb jij uiteindleijk het vertrouwen van het paard gewonnen, luisterd ze goed, snapt ze je stemhulpen, accepteerd ze het tuig.... en noem maar op. Kan je er rustig mee beginnen met hangen. Maar aub zorg dat je nooit alleen bent. Stel dat er wel wat gebeurd.......

leenleen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:29

ik zou er maar niet aan beginnen! En als je het toch heel graag wilt zorg dan voor goede begelijding en goede afspraken!

One_Love

Re: Paard zadelmak maken, maar geen ervaring hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:32

Als je helemaal geen ervaring hebt dan zou ik het niet doen. Ik heb zelf ook geen ervaring maar ik ga het wel doen samen met mijn instructrice. De basis ben ik nu zelf aan het leggen. Dus longeren, zadel op hebben, bitmak maken, erop zitten en netjes stilstaan bij opstappen heb ik nu al zelf gedaan maar heb geen idee hoe je een stuur of rem erop zet dus dat wordt voor/samen met mij gedaan.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:33

leenleen11 schreef:
ik zou er maar niet aan beginnen! En als je het toch heel graag wilt zorg dan voor goede begelijding en goede afspraken!

Ik zie dat je nieuw bent, maar als je een bericht plaats in zo'n oud topic krijg je een waarschuwing...het is goed om dan even na te denken of je reactie nog toegevoegde waarde heeft. Dat zal nu niet het geval zijn aangezien het topic van 2010 is en de kans groot is dat betreffend paard allang en breed zadelmak is inmiddels...Ik heb ook getemd.

Apple

Re: Paard zadelmak maken, maar geen ervaring hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:20

Het desbetreffende paard is waarschijnlijk allang zadelmak :-) Ik zet hier een slotje.