Wandelen: Paard luistert niet of nauwelijks op terugweg.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 10:54

KiWiKo schreef:
ik zou er iemand bijhalen die jou leert om met dit dier om te gaan.........

Waarom dat? Hoe dan? Kun je iets uitgebreider zijn...

KiWiKo

Re: Wandelen: Paard luistert niet of nauwelijks op terugweg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:55

nou omdat iemand die jou kan vertellen waarom het verkeerd gaat, en hoe je dat op moet lossen de enige manier is om dit zelf te leren :)

de ponie weet het allemaal wel, dat is het probleem niet :)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:57

Amyz, ik denk dat een zweepje niet gaat werken. Het is en blijft een Haflinger, en een tikje zal niet genoeg zijn. Kevin zal denk ik niet door hebben dat hij wat verkeerd doet. (Of in ieder geval niet doorhebben dat dit als aanwijzing bedoeld is)
En een zweepje gaat dan toch snel gebruikt worden als straf, niet als aanwijzing. En dat is niet de bedoeling.

Kiwiko, dat is iets wat al een aantal keer genoemd is, met grondwerk, les en dergelijke.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:59

Ik denk dat hij voornamelijk ook aan jou moet wennen.
Zorgen dat jij de baas bent. En als je terug loopt naar huis, loop dan eens verder door (als dat mogelijk is) dan heeft 'ie misschien door dat die kant op lopen nog niet betekend dat hij lekker terug naar stal of het land mag.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:00

Hangt inderdaad ook van het paard af hoor, bij sommigen werkt een zweepje als aanwijzing heel goed, bij andere paarden werkt het voor geen meter :P Ben niet zo thuis in de haflingers dus kan dat wat lastig beoordelen :P

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:26

dit had ik dus met een ezel en een ezel die rent gewoon door hij is heel heel erg lomp en kon hem niet houden snel om een boom geknoopt zelf even rustig worden en weer losgemaakt en ging weer zo vrolijk door met trappen en rennen poeh...ik heb dus maar een zweep gepakt en hem een voltreffer op de neus gegeven hij schrok hier heel erg van maar ging gewoon door met stijgeren rennen trappen enz dus nog een voltreffer op de neus toen snapte hij dat ik bedoelde en bleef netjes naast me lopen begrijp me niet verkeerd ik ben heel erg van de natuurlijke aanpak maar soms...even doorpakken dus als ik een zweep voor zijn neus hou weet hij dat hij geen stap verder kan doen dan de zweep en zowel raak ik hem iets aan op de borst en snapt hij het metteen misschien een idee?

groetjes nanette

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:28

eentje die ik nog niet gelezen heb....als je paard voor je uitloopt dan draai je om... loopt ie weer achter je...en dan draai je weer om...loopt ie weer achter je... zo blijf je voor je paard uit zonder dat je eraan hoeft te hangen oid plus je blijft je paard in de ondergeschikte (achter jou) positie houden.
succes!

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:33

vibabu schreef:
Ik weet niet of iemand anders me al voor is geweest. Maar het helpt ook door een als je op de terugweg bent door weer een stukje terug te lopen. zo onderbreek je het gevoel van naar huis gaan.

Ja of de tweede keer dat je terug loopt gaan ze er alsnog vandoor.(opgefokt) Sommige tips staan er heel makkelijk, maar voor iemand die niet zo handig is zijn dit best moeilijke oefeningen. (met alle respect voor de TS) Gelukkig gaat het inmiddels wat beter. Maar soms is de hulp van buitenaf verstandiger, dat kan ongelukken voorkomen.