paard ontploft vanuit het niets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:03

klinkt mij als een plotselinge pijnprikkel die door verschillende dingen veroorzaakt kan worden. ik denk dat het in de rug of hals zit en ben heel benieuwd wat de da of osteopaat vind.
ik zou direct een afspraak maken en tot die tijd het paard niet meer rijden of longeren alleen maar in de weide zetten.

paardebloemp

Re: paard ontploft vanuit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:07

Ik vind het echt heel vervelend voor je, en ook voor je paard. Dan maar zsm iemand erbij halen.. Fysio kan ook lijkt me. Ik zou hem echt even wegzetten, zodat je geen onnodige slijtage of ongelukken krijgt.

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:08

Ik was ook niet van plan om nog te rijden, ik maak morgen onmiddelijk een afspraak bij de da

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:09

Ik heb ook eens een soort gelijk verhaal gehoord. Zat een vergroeiing bij het paard in de rug.. zorgde voor pijnprikkels.. Zou hem zeker even na laten kijken.. je weet maar nooit. Succes!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:13

XThisIsMeX schreef:
meggiemeg schreef:
Onze ruin had hier ook last van, vaak heel erg braaf en in ene uit het niets ontploffen. Dit bleek een pijnuiting te zijn.
Een goede beslissing om alles eens na te laten kijken en op die manier dingen uit te sluiten. Weet je zeker dat je paard niets mankeert kan je verder.

Mag ik vragen waar jouw paard last van had dan? Mag ook via Pb

Je hebt een pb

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:24

Doet hij het alleen onder het zadel of ook aan de hand, of als hij gewoon vrij rondloopt? Als het alleen met rijden is, dan denk ik ook aan pijnklachten door het zadel of door het gewicht op zijn rug. Er kan een wervel scheefzitten, je zadel kan niet meer goed liggen, misschien heb je een andere singel dan eerst. Een singel met elastiek mag niet zo strak als 1 zonder. Ze kunnen dat ineens uiten. Met name omdat het zonder duidelijke aanleiding is en ook omdat hij doorgaat tot je eraf ligt, denk ik dat het aan je zadel zou kunnen liggen. Hij kan ook een keer vastgelegen hebben op stal of een rare schuiver hebben gemaakt in het land, je weet het niet. Doet hij het al zolang als je hem kent of is het ineens begonnen? Als het ineens begonnen is dan moet er echt iets mis zijn, lichamelijk dan. Lijkt mij hoor..

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:26

kamille schreef:
Doet hij het alleen onder het zadel of ook aan de hand, of als hij gewoon vrij rondloopt? Als het alleen met rijden is, dan denk ik ook aan pijnklachten door het zadel of door het gewicht op zijn rug. Er kan een wervel scheefzitten, je zadel kan niet meer goed liggen, misschien heb je een andere singel dan eerst. Een singel met elastiek mag niet zo strak als 1 zonder. Ze kunnen dat ineens uiten. Met name omdat het zonder duidelijke aanleiding is en ook omdat hij doorgaat tot je eraf ligt, denk ik dat het aan je zadel zou kunnen liggen. Hij kan ook een keer vastgelegen hebben op stal of een rare schuiver hebben gemaakt in het land, je weet het niet. Doet hij het al zolang als je hem kent of is het ineens begonnen? Als het ineens begonnen is dan moet er echt iets mis zijn, lichamelijk dan. Lijkt mij hoor..

Hij heeft dit nu drie keer onder het zadel gedaan, drie weken geleden, een week geleden en drie dagen geleden

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:30

ik hoop voor je dat je ostheopaat wat kan vinden.
die van mij zat rechts vast helemaal los gemaakt zadel na gekeken maar geeft nog geen verandering.
Ik ga zelf op een alternatieve wijze verder zoeken

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:32

ik hoop ook echt dat ie wat vind ja
denk zelf ook dat er wat scheelt en dat dit niet gewoon aan het rijden ligt

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:45

laten we dan ook hopen dat het iets kleins is en met 1 of 2 behandelingen over is

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:03

Top! Echt super van je. :) Ik ben benieuwd. Bedenk wel dat het vaak niet bij 1 behandeling blijft, tenzij je paardje weinig last heeft. Dan is het ook gelijk goed. Vergelijk het maar met een mensen fysio, daar ben je ook niet klaar mee in één keer.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:12

ik bedoel dat ook mee te zeggen dat ik met haar mee hoop dat hij wat kan vinden maar niet dat het echt iets heel ernstigs is. maar iets dat te behandelen is.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:27

Biesje; Ik had je reactie boven mij niet gelezen. Maar reageerde eigenlijk gedeeltelijk op iemand boven in deze pagina. Waarvan haar paardje in 1 keer klaar was, helemaal super natuurlijk. Maar vaak is het zo dat een gemiddelde cliënt (paard) langer nodig heeft dan 1 behandeling. Inderdaad 2 of mindere behandelingen. ;) (off-topic: wat heb jij een mooie 5 jarige. :)))

Ik hoop ook heel erg dat er iets gevonden wordt en dat het te behandelen is. :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:43

Hoe gaat het nu?
Is de dierenarts al langs geweest?

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 19:57

alles is nagekeken en blijkbaar pastte het zadel toch niet helemaal goed. ik rij nu met een zadel van een vriendin tot ik zelf een nieuw zadel heb. sinds ik met dit zadel rij heeft mijn paard dit ook niet meer gedaan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:58

wat fijn!! laat je nu een zadelmaker komen voor en ander zadel?

oik hoop dat dit het was. succes!!

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 20:01

ik ben nu een beetje aan het rond kijken voor een nieuw zadel, maar het heeft niet echt haast want die vriendin waar ik het zadel nu van heb gebruikt dit bijna nooit meer

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:49

gelukkig dat je de oorzaak hebt kunnen vinden.

veel rijplezier weer verder!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 23:05

Ik hoop echt voor je dat dit het was. Succes verder.