Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rianne_ schreef:Ik zit te denken aan een scheef paard.Dat kan veel van die dingen toch wel verklaren..
Je zou eens kijken of een instructrice hier naar kan kijken.
an_ti schreef:En heel eerlijk gezegd heb ik over die rijprestaties ook nog wel mijn twijfels...
an_ti schreef:Ik was al helemaal bezig met eerst gewoon maar stappen en draven. De galop is ook nog helemaal niet aan de orde. Maar de bazin verstoord dit proces dus enorm!
Mbt het "schoppen" , de bazin schopt zo erg met haar benen dat ze als ware bijna opstijgt..
an_ti schreef:Nee, heeft ze niet.
Jullie mogen me ook best vertellen hoe ik dit haar 't beste kan uitleggen, zij is zelf nogal overtuigd van haar manier van aanpakken. Voor de geintreseerde heb ik een filmpje van haar rijstijl en dan vooral letten op het benenwerk. Pb maar!
an_ti schreef:. Moet ik hier uit halen dat je "gedwongen" wordt door de eigenaresse dat je MOET galopperen. Of ben je nu inconsequent in je verhaal?De galop is ook nog helemaal niet aan de orde. Maar de bazin verstoord dit proces dus enorm!
SorayaDL schreef:an_ti schreef:En heel eerlijk gezegd heb ik over die rijprestaties ook nog wel mijn twijfels...an_ti schreef:Ik was al helemaal bezig met eerst gewoon maar stappen en draven. De galop is ook nog helemaal niet aan de orde. Maar de bazin verstoord dit proces dus enorm!
Mbt het "schoppen" , de bazin schopt zo erg met haar benen dat ze als ware bijna opstijgt..an_ti schreef:Nee, heeft ze niet.
Jullie mogen me ook best vertellen hoe ik dit haar 't beste kan uitleggen, zij is zelf nogal overtuigd van haar manier van aanpakken. Voor de geintreseerde heb ik een filmpje van haar rijstijl en dan vooral letten op het benenwerk. Pb maar!
Bah, wat een persoon ben je zeg om zo over iemand te praten hier terwijl je er zelf duidelijk ook totaal geen verstand van hebt. Zij laat jou toe op haar paard en dan praat je zo. Ook al heeft de eigenaresse er weinig verstand van (ook al vind ik het verschrikkelijk dat zulke mensen zulke groene paarden kopen) dan nog kun je dit met respect duidelijk maken hier en duidelijk maken dat jij en eigenaresse echt les nodig hebben. En waarom zou je van haar niet mogen lessen? Klinkt onaannemelijk. Als jij erop mag rijden, mag er heus wel iemand bij in de bak staan die jou les geeft. En dan bedoel ik iemand met verstand van rechtrichten en jonge paarden en geen manegeles.
Met 3 dagen per week heb je zat tijd om rustig aan je paard recht te richten en op te leiden. De vragen die jij stelde zijn zulke basiszaken, dat
als je dat niet weet en je geen les hebt, je dus ook NIET op dat paard moet stappen. Dus les nemen min 1x per week of stoppen, je verpest een paard zo alleen maar. Daarnaast spreek je jezelf hier ook tegen, je hebt vragen over de galop en conditie en later zeg je datan_ti schreef:. Moet ik hier uit halen dat je "gedwongen" wordt door de eigenaresse dat je MOET galopperen. Of ben je nu inconsequent in je verhaal?De galop is ook nog helemaal niet aan de orde. Maar de bazin verstoord dit proces dus enorm!
Ik ga dus ook zeker geen tips geven om de vele(!) punten waar je tegenaan loopt op te lossen. Dat kun je ten eerste al helemaal NIET leren vanaf een computerscherm.
Punt: Gaan lessen en anders stoppen want uit je verhaal maak ik op dat jíj er net zoals de eigenaresse (wat jij aangeeft) er geen verstand van hebt en maar aanmoddert. En wie is de dupe....juist het paard.

love_nadesh schreef:Goh volgens mij probeert ze imo wel hulp te krijgen en dan zeg jij bah wat een persoon ben jij beetje vreemd hoor.
SorayaDL schreef:love_nadesh schreef:Goh volgens mij probeert ze imo wel hulp te krijgen en dan zeg jij bah wat een persoon ben jij beetje vreemd hoor.
Misschien lezen! Niet zo moeilijk hoor. Vind het niet normaal dat ze op een onrespectvolle manier praat over de eigenaresse. Ze wilde zelfs zonder toestemming een filmpje van haar rijden plaatsen. Daar reageerde ik op zo'n manier op ja. Als ik de eigenaresse was geweest dan zou ik dit zeker niet leuk vinden.
SorayaDL schreef:Als ze hulp wil, dan moet ze gaan lessen. Simpel. En de eigenaar heeft zeker wel wat te maken met het paard en de bijrijdster. Kun je zeker niet los zien. Vraagt zij trouwens zelf ook om...heb je het hele topic wel gelezen??

Gewoon aan een halstertje en lang halstertouw of longeerlijn.

an_ti schreef:Je raakt gehecht aan 't beestje he..