Paard wil niet uit de wei komen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:45

Sabinee__ schreef:
Ik zou eerst iets van grondwerk gaan doen met haar ..
Longeerlijn aan het halster, hurken en dan trekken zodat ze naar je toe komt. Dat heel veel oefenen, en dan na een tijd komt ze zelf al als jij hurkt ..

Dit doet mijn paard dus super, in de bak. :D In de bak of als ik haar eenmaal heb is er totaal geen probleem. Alleen in de wei komt ze alleen als het tijd is om naar stal te gaan, maar op andere tijden lukt het niet. :(

Als ik haar toch te pakken krijg, bijv. door sneaky achter een ander paard vandaan te komen of als ze staat te plassen :+ , is er geen probleem en loopt ze super mee en geniet ze ook van de aandacht. :) Dit werkt dus helaas niet altijd en eerst was het al genoeg om een paard even eruit te halen dan kwam ze wel bij het hek staan en kon ik haar pakken := , maar inmiddels moet de wei eerst leeg zijn voordat ze dat wil. :o

Met gewoon grondwerk nooit problemen, luistert supergoed, staat keurig stil met poetsen, loopt vol vertrouwen de trailer in etc.

Het probleem is dat ze niet uit de kudde wil. Ze ziet mij op dat moment (ik vind het ook vreemd, omdat op alle andere momenten het wel het geval is..) als leider en ik benader haar op een goede manier (in de bak laat ze zich zo ook prima pakken en dan is het zonder halster). Dat wil ze niet en soms komt ze eerst dreigend op me af, dan jaag ik haar weg want dat mag ze niet. Alleen dan blijft ze vervolgens wegrennen. :+

Ik weet niet wat ik moet doen, want ook al lukt het af en toe wel met een trucje ze blijft dit doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:50

Ik had er ook zo één en heb haar laten staan tot ze toch wel erg graag naar binnen wou omdat ze buiten geen biks krijgt etc. daarna kon ik haar gewoon pakken uit de wei

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:14

Mijn verzorgpaard deed dit ook. En zefls met snoep kwam ze niet. Maar zij deed het dan samen met een ander paard.
Ze renden samen weg, maar dat andere paard kwam dus wel op de snoepjes af.
Toen heb ik met mijn vriendin dat andere paard meegenomen, en toen kwam ze er vanzelf achteraan :Y)
En bij het hek hebben we dat andere paard weer los gelaten, en mijn verzorgpaard meengenomen :D

santos17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:59

Ik zou dan eerst een paar dagen een emmer met wat voer neerzetten en als hij daar dan naar toe komt dan kun je hem op een gegeven moment wel wel uit je hand laten eten en dan steeds een stapje verder

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:42

Misschien grondwerk ja. Heb je daar een paddock of bak? Zet haar daar los in en blijf daar ongeveer een uur of langer. Elke keer als ze bij je komt geef je haar wat lekkers. Ze zal dan zelf doorhebben, hé als ik kom krijg ik iets lekkers. Ga er niet vanuit dat ze binnen 1 uur tijd, altijd naar je toekomt. Maar herhaal het, ze zal het steeds sneller doorhebben ;)

Dat heb ik ook bij mijn VP gedaan (die kwam meestal wel gewoon uti de wei maar dan nog) nu heb ik haar zover dat ze mij overal volgt :)

Met de rug naar een pony toe gaan staan/zitten is voor je pony een uitnodiging om te komen ;)

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:04

neem 2 personen mee, met een longe, en drijf haar in een hoekje.
Weet niet of het helpt, maar het zou kunnen lukken...
Maarja, als ze door de longe heenloopt...
Of brokken meenemen en rammelen.

owens-mama

Re: Paard wil niet uit de wei komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:50

Nou we hebben der in de hoek gedreven vandaag met als resultaat dat madam uit stil stand over het hek heen sprong. Liep bij de koeien en de stier in de wei. Draad gesloopt. en wij daarna drie dolle knollen vangen. stier eerst op moeten sluiten...
Ik word gek van dat dier!!!!!!!!!!!!!

LiefMeisje0

Re: Paard wil niet uit de wei komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:56

Hb ik ook gehad misschien helpt het om met een snoepje te lokken? Myn paard komt er altijd dan aan hihi