Mijn pony probeert me heel erg uit..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GoLizz

Re: Mijn pony probeert me heel erg uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:37

Als hij genoeg ruwvoer krijgt kan hij evt ook wel minder brok. Aan een handje heeft hij al genoeg.

En met het springen, zet een lijntje neer en ga tussen de hindernissen gerust een keer stilstaan of voltes tussen door en omheen rijden. Hou de controle bij jou en zoals al eerder gezegt veel overgangen rijden

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:01

Bedankt.
maar ik geloof niet dat hij aan een handje brok genoeg heeft. dan word hij veel te mager en hij werkt gewoon iedere dag dus dat is absoluut geen optie :)

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 06:36

Van bix worden ze niet dik hoor..;)
Dat worden ze van het kuil/ruwvoer.
Maar evt je bix vervangen in maisvlokken kan dan ook goed werken.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 11:09

Nou de mijne word dus absoluut niet dik van het hooi. integendeel van het bix helaas wel! als ik minder in de brokken word ie dunner.
maar bedankt voor je tips! :)
GoLizz schreef:
Van bix worden ze niet dik hoor..;)
Dat worden ze van het kuil/ruwvoer.
Maar evt je bix vervangen in maisvlokken kan dan ook goed werken.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:49

Ik zou zeggen, trekken aan de teugel heeft geen zin, een paard kan niet aan de teugel lopen terwijl die niet ontspannen is, wand een paard dat aan de teugel is, is ontspannen. Ja je kan hem dan wel aan de tegel trekken, maar dat is juist te kunst dat je probeert met ontspanning te doen.

Probeer hem lekker aan het werk te houden "zonder dat die aan de teugel loopt" over gangen maken, voltes rijden handver anderen en van die dingen. zondat hij zich concentreert wat jij hem vraagt en niet de aandacht heeft wat er om zich heen gebeurt. als dat zo is, dan zoekt hij jou hand snel op en zou hij een stuk makkelijker aan de teugel lopen ;)

Nog veel succes

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 13:37

Daar ben ik het niet helemaal met je eens.
Een pony kan makkelijk gespannen zijn én aan de teugel lopen. Doet ie van mij helaas vaak genoeg.
Dat aan de teugel lopen doet ie vaak wel, ik moet hem alleen rond genoeg (aldus ontspannen hebben) als ik hem helemaal niet naar beneden zal rijden zal die van alles schrikken, hoeveel figuren/overgangen ik ook rijd. Het grootste probleem is eigenlijk dus dat ie aan mijn hand blijft trekken en leunen. (hij heeft nogal een grote trucendoos :P ) bedankt! :)
ponyta schreef:
Ik zou zeggen, trekken aan de teugel heeft geen zin, een paard kan niet aan de teugel lopen terwijl die niet ontspannen is, wand een paard dat aan de teugel is, is ontspannen. Ja je kan hem dan wel aan de tegel trekken, maar dat is juist te kunst dat je probeert met ontspanning te doen.

Probeer hem lekker aan het werk te houden "zonder dat die aan de teugel loopt" over gangen maken, voltes rijden handver anderen en van die dingen. zondat hij zich concentreert wat jij hem vraagt en niet de aandacht heeft wat er om zich heen gebeurt. als dat zo is, dan zoekt hij jou hand snel op en zou hij een stuk makkelijker aan de teugel lopen ;)

Nog veel succes

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:40

Zorg ervoor dat hij zijn aandacht dan bij jou houd, en dan die hele maal voor jou is. en dan misschien nog meer aan het werk zetten?

Splendit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:43

Overgangen rijden, het paard bij de les houden zodat hij op jou let en zijn concentratie op jou richt.
Leg een paar balken in de bak en zodra hij wat begint te vervelen stuur hem er maar overheen zodat hij wel moet opletten.
Misschien is het een idee om hem eerst te longeren zodat er wat energie uit is voordat je gaat rijden.

Splendit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:27

Veel overgangen rijden en houd het bezig proberen een stapje voor te zijn. Balken neerleggen vind ik ook een goede optie dan moeten ze wel opletten.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:41

oke bedankt :)

fente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:34

je moet vooral niet laten zien dat je het eng vind dat je pony je uit probeerd.
je moet laten zien dat je sterker bent.