De tips om ontspannen te rijden, het lukt me echt niet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_Romi

Re: De tips om ontspannen te rijden, het lukt me echt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:45

Probeer eerst weer eens het leuke te ervaren van paardrijden.. Gewoon recreatief en vooral niets moeten.. Dan komt de ontspannenheid weer terug en dan met instructie langzaam gaan werken aan hoe ze het op de wedstrijd graag zien

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:10

Heb je les?
Ik kan je helpen om eerst aan je eigen ontspanning te werken, want huilen en frustraties werkt dit natuurlijk alleen maar in de hand.
Jouw paard moet leren dat het fijn is om de rug te gebruiken. Op het moment dat hij het niet fijn vindt, dan zul je verder moeten kijken naar blokkades/zadel/jouw houding.

Ten einde raad is nooit goed, ik denk dat het goed is om een andere weg in te slaan.
Succes ermee.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:54

Bedankt voor alle tips. Ik heb toch mijn wedstrijd nog gereden en het ging eigenlijk best goed. Ik had 175 punten, dus dat is geen ramp :)

En ja, ik heb les. Ik ga nu met westernlessen beginnen, eens kijken hoe dat bevalt. Ik ga van4 naar 1 dressuur les in de maand.. Even op een laag pitje :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:53

Dan zou ik toch een andere dressuurinstructeur zoeken. Iemand die je laat zagen/kneden/''vragen'' is echt geen goede instructeur. En dit probleem waat je hebt is waarschijnlijk nieteens heel moeilijk om op te lossen.. een instructeur zou dat in ieder geval moeten kunnen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:29

x_Marr schreef:
Dan zou ik toch een andere dressuurinstructeur zoeken. Iemand die je laat zagen/kneden/''vragen'' is echt geen goede instructeur. En dit probleem waat je hebt is waarschijnlijk nieteens heel moeilijk om op te lossen.. een instructeur zou dat in ieder geval moeten kunnen.

Ik heb een prima instructrice :) Helemaal niks mis mee. En hoezo laat ze me zagen? Dat heb je mij nergens zien zeggen.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:01

Miracle_ schreef:
x_Marr schreef:
Dan zou ik toch een andere dressuurinstructeur zoeken. Iemand die je laat zagen/kneden/''vragen'' is echt geen goede instructeur. En dit probleem waat je hebt is waarschijnlijk niet eens heel moeilijk om op te lossen.. een instructeur zou dat in ieder geval moeten kunnen.

Ik heb een prima instructrice :) Helemaal niks mis mee. En hoezo laat ze me zagen? Dat heb je mij nergens zien zeggen.. :)

Toch schreef je dit:
Miracle_ schreef:
Ik krijg haar gewoon niet in de ontspanning naar beneden. Ik moet continu vragen, vragen, vragen. Zodra ik stop met vragen, komt ze gelijk weer omhoog, en gaat ze rennen.

Hoe gaat dat 'vragen' dan bij jou?