Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Boukelover schreef:Op de hengstenhouderij waar ik rij doen ze bij steigerende paarden als hij steigerd met een (hard) voorwerp: bv. baksteen, heel hard op de kop slaan, boven op het hoofd. Beter 1x heel hard, dan dat hij doorgaat. ZEKER nu jou paard nog maar zo jong is en in zijn fase zit dat hij alles leert.
Zelf doe ik dit echt niet, voordat ik allemaal reacties krijg.
Ik rijd zelf niet veel steigerende hengsten, maar ik rij ze meer op niveau met wedstrijden.
midgie schreef:Boukelover schreef:Op de hengstenhouderij waar ik rij doen ze bij steigerende paarden als hij steigerd met een (hard) voorwerp: bv. baksteen, heel hard op de kop slaan, boven op het hoofd. Beter 1x heel hard, dan dat hij doorgaat. ZEKER nu jou paard nog maar zo jong is en in zijn fase zit dat hij alles leert.
Ik rijd zelf niet veel steigerende hengsten, maar ik rij ze meer op niveau met wedstrijden.
Dit slaat echt nergens op , een baksteen hoe verzin je het.
Een paard steigert niet voor niets,ook een jong paard heeft geen rede om te steigeren als hij met respect word behandelt en vertrouwen heeft in de ruiter.
Dus dat slaan en meppen , bakstenen eieren en wat nog meer voor mooie mishandel methodes je nog meer kunt verzinnen, is echt niet nodig als de ruiter maar weet waar hij mee bezig en het paard niet zo ver drijft dat hij gaat steigeren, als je als ruiter gewoon eerlijk ben tegenover je paard gaat hij echt voor je door het vuur, maar helaas word een paard vaak te menselijk benaderd en behandelt en als je dat dan op deze manier doet , bedenk dan dat je een kind ook niet met een baksteen op zijn kop slaat als hij in de pubertijd is en geen goeie leiding krijgt .
Maar een paard is geen mens en heeft niet zo`n pubertijd als een mens, wees een leider en ook een jong paard zal daar respect voor hebben en zal echt niet steigeren als dat niet nodig is.
Boukelover schreef:Op de hengstenhouderij waar ik rij doen ze bij steigerende paarden als hij steigerd met een (hard) voorwerp: bv. baksteen, heel hard op de kop slaan, boven op het hoofd. Beter 1x heel hard, dan dat hij doorgaat. ZEKER nu jou paard nog maar zo jong is en in zijn fase zit dat hij alles leert.
chllover schreef:klink heel zielig maar stap met een ei op je paard en als ze dan omhoog gaan knijp je het ei over het hoofdkapot ze denken dat ze dan bloeden en leggen vaak de conectie dat dat door het steigeren komt omdat ze hun hoofd hebben gestoten