Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monster_tos schreef:Ik ga toch met Joolien mee.. Gewoon even doorpakken. Laat iemand hem goed vasthouden, en dan word is maar even gek. En als hij stilstaat, of zo goed als, gelijk er af en goed belonen.

_sparta_ schreef:Monster_tos schreef:Ik ga toch met Joolien mee.. Gewoon even doorpakken. Laat iemand hem goed vasthouden, en dan word is maar even gek. En als hij stilstaat, of zo goed als, gelijk er af en goed belonen.
Dat zou ik dus echt willen voorkomen als dat kan.

Storm76 schreef:Ik zou het nog anders doen. Blijf voorlopig maar lekker in de stal afstappen. Over een paar weken kun je het nog eens proberen in de bak, tot die tijd zo min mogelijk stress bij het jonge paard.
Over een tijdje is hij meer bevestigd en heb je grote kans dat hij nergens meer om geeft en je zo af laat stappen.

Storm76 schreef:Ik zou het nog anders doen. Blijf voorlopig maar lekker in de stal afstappen. Over een paar weken kun je het nog eens proberen in de bak, tot die tijd zo min mogelijk stress bij het jonge paard.
Over een tijdje is hij meer bevestigd en heb je grote kans dat hij nergens meer om geeft en je zo af laat stappen.

driebergen schreef:Ik lees dat dit paard zich ook niet in de hoek laat zetten, is de bakrand aan de korte of lange zijde dan een optie?
.
Yamcha schreef:Storm76 schreef:Ik zou het nog anders doen. Blijf voorlopig maar lekker in de stal afstappen. Over een paar weken kun je het nog eens proberen in de bak, tot die tijd zo min mogelijk stress bij het jonge paard.
Zo doe ik het momenteel ook bij het jonge paard waar ik soms op rijd. Hij is al best relaxed met opstappen, alleen afstappen is nog een beetje spannend. Maar waarom zou je forceren? Als het op een niet-dwingende manier kan, vind ik dat altijd beter.