Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Barmat schreef:Iedereen zégt nu wel gelijk: paarden doen dit niet zomaar.... maar dat vind ik makkelijk geredeneerd. Er zijn genoeg poedersuiker bij (sorry dat ik het effe plat uitdruk) die gewoon wél zo doen, enkel en alleen omdat ze ooit in hun leven beloond zijn voor dit gedrag (in dit geval een keer door iemand van de rug te krijgen). Je hebt er gewoon bij die nooit stoppen totdat het resultaat daar is. Heb er ook zo eentje gehad, die bleef doorgaan, al duurde het 10 minuten, hij stopte niet tot je er af lag. En ja, ik heb het echt een keer meegemaakt dat ik het zo'n 30 rondjes heb uitgezeten, geprobeerd heb te doorbreken en uiteindelijk tóch er af lazerde. die knol gaf nooit op.
Dit paard heeft nu door - bokken = mens van rug = success. Dat is erg moeilijk te doorbreken.
Er zijn verschillende scenario's:
1.) Verkopen, maar dan krijg je er weinig voor
2.) Professioneel laten beleren / doorrijden
3.) Zelf verder gaan
Je moet voor jezelf gaan bekijken wat je wilt en wat je er voor over hebt, en die beslissing kan alleen jij maken. Grote kans dat dit gedrag echter altijd zal blijven bestaan, misschien in meer of mindere mate.