Dit is totaal naast de kwestie, een goede leider zal ook niet zeggen van tjaaaaaa morgen zien we wel of het dan mssn een betere dag wordt, nee die neemt een beslissing en die beslissing mag gewoon niet in vraag gesteld worden.
Stelt je paard die beslissing toch in vraag dan is het aan jou om op je strepen te staan, en dus heel consequent te blijven en gewoon te eisen dat het gebeurt, dus desnoods ook eens met een tik.
Doet hij het ok braaf paardje en op stal of op de weide, dan heeft je paardje iets geleerd, en jij staat als een fiere leider ook zo in zijn geheugen.
Uiteraard moet je heel eerlijk en redelijk blijven in je vraagstelling, het paardje moet het wel kunnen doen natuurlijk, die inschatting moet je wel juist kunnen maken.
Maar idd zonder les is dit een eindeloze spiraal , het zal zo steeds slechter worden.
Neem les.
amber2202 schreef:als je geen les kan nemen omdat je geen geld heb kan je er ook geen geld voor opzij zetten..
ze is niet het enige meisje die op dit paardje rijdt en het is ook niet dr eigen paardje..
en als je geen geld heb en je kan op deze manier een andere oplossingen vinden is het toch goed voor haar..
iedereen weet dat mensen op ZZ niveau nog steeds lessen maar die mensen hebben er geld voor om te lessen en wedstrijden te rijden etc.
en met buitenrijden doet hij dit niet omdat hij dat gewoonweg leuker vind..
het is puur in de maling nemen en daar moet je een oplossing voor hebben..
ze wil niet met de zweep doorkomen omdat ze het zielig vind en dat er een andere oplossing voor moet zijn..
als je dan een instructrice hebt die vind dat je met de zweep moet doorkomen en jij wil dat niet..
wat heeft dat lessen dan uberhaupt ook voor zin?
@maris:
Geen dank.. je kan me ook altijd om hulp vragen als je wil(wel ff vantevoren zodat ik rekening kan houden qua tijd
)
en met amber komt wel goed
misschien dat je anders wanneer je geld heb bij Astrid lesje mag volgen van Karin? misschien dat Astrid iets anders weet?
(wel ff vantevoren zodat ik rekening kan houden qua tijd