paard vliegt steeds weg om niks

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paard vliegt steeds weg om niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:53

het kan ook zijn dat het paard nog gebrek aan vertrouwen heeft, dat hij jou nog niet helemaal vertrouwt.
dat is helemaal niet erg en om het vertrouwen te vergroten veel dingen met hem doen, ook vanaf de grond, dus bijvoorbeeld met hem gaan wandelen en langs 'enge' dingen lopen en hem rustig toespreken als hij het eng vindt en als hij er langs gaat goed belonen etc.

met gedult kom je erg ver! ik ken het probleem en nu na 4 maanden gaat het een stuk beter!

jndekoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:41

Ik ben het helemaal eens met ponyta. Mijn pony schrok ook vroeger van van alles en nog wat omdat hij zich gewoon verveelde en daarom naar de meest kleine dingen ging zoeken. Ik ben daarom begonnen om veel af te wisselen tijdens mijn rijden. Afwisselingen zoals veel voltes, gebroken lijnen en slangenvoltes. Echter ook overgangen en tempowisselingen zullen veel helpen, maar het belangrijkste is dat je ervoor zorgt dat je paard genoeg naar voren loopt. En tegenwoordig merk ik het verschil; bij mij schrikt die nergens meer van terwijl hij bij mijn bijrijdster, die iets rustiger met hem aandoet , er nog wel steeds vandoor schiet.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:08

ja inderdaad maandag heb ik me thaar gereden en veel overgangen gereden en achtjes slangenvoltes enzovoort en dat ging een stuk beter. Vertrouwen heeft zel in mensen als iemand bijvoorbeeld ergens gaat staan waar ze normaal scrikt loopt ze er makkelijk langs en ze gaat inderdaad dingen zoeken

DaniqueKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:55

Probeer het paard op jou te laten concentreren, dan let die minder op de omgeving.
En als die wegvliegt om niks is rustig praten altijd wel kalmerend.

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:39

Gewoon goed aan het werk zetten, zorgen dat ze zich op jou concentreerd ipv de omgeving.
Mijn paard deed het ook op zo'n jonge leeftijd, maar ik heb gewoon zoveel buitenritten gemaakt, en als ie ergens van wegschoot, reed ik er net zolang langs totdat ie daar ontspannen was, en bij mij hielp het ;)

_Sylvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:46

het is zowieso al heel belangrijk om goed te laten merken dat je haar wilt leiden. Een paard volgt een leider dus heel duidelijk zijn in wat je wilt.